آفتاب

مسئولان فاز 3 پردیس اجازه سکونت به برخی مالکان را نمی‌دهند/ بلوک بتنی در ورودی ساختمان‌ها!

مسئولان فاز 3 پردیس اجازه سکونت به برخی مالکان را نمی‌دهند/ بلوک بتنی در ورودی ساختمان‌ها!

خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: در حالی از حدود 7 ماه پیش کلید برخی از واحدهای مسکن مهر در فاز 3 شهر پردیس به مالکان داده شده است که مسئولان این فاز، با قراردادن یک بلوک بتنی در ورودی ساختمان‌ها اجازه سکونت به مالکان را نمی دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان مسکن مهر در شهرهای جدید هربار با موضوع جدیدی در تحویل واحدها مواجه می شوند و در حالی که قول چندباره برای تحویل واحدها و امکان سکونت به آنها داده شده اما هنوز هم سرنوشت واحدها و خریداران مشخص نیست.

براین اساس، به مالکان بخشی از واحدهای مسکن مهر مربوط به شرکت سرمایه گذاری مسکن در فاز 3 شهر جدید پردیس که از 7 ماه پیش تحویل خریداران شده است، با وجود تکمیل تمامی تاسیسات زیربنایی، اجازه سکونت داده نمی شود و ماه‌ها است که برخی از متقاضیان این واحدها سردرگم خانه‌های استیجاری هستند و مسئولان با آنها همکاری نمی‌کنند.

از سوی دیگر، با وجود اینکه واحدها از ماه‌ها پیش آماده سکونت بوده و به پایان رسیده است؛ به تازگی به خریداران اعلام شده که باید به ازای هرمترمربع 23 هزار تومان بپردازند تا اجازه سکونت به آنها داده شود.

در واقع نه اجازه سکونت در این واحدها را به مالکان نمی دهند بلکه پول بیشتری هم از آنها مطالبه شده است در حالی که به نظر می‎رسد افزایش قیمت‌ها نباید شامل این دسته از واحدهایی شود که از چندماه پیش به اتمام رسیده‌اند، ضمن آنکه از موعد تحویل این واحدها هم بیش از یکسال گذشته است.

براین اساس، خریداران این پروژه باید به ازای یک واحد 90 متری در این فاز بیش از 2 میلیون تومان پرداخت کنند در حالیکه باید اجاره بهای سنگین در شهر تهران را هم بپردازند و هنوز هم اثری از تحویل واقعی واحدها به آنها نیست.

تحویل واحدها بدون امکانات تعیین شده در قرارداد

یکی از این پیش خریداران در گفتگو با مهر با بیان اینکه در قرارداد مسکن مهر عنوان شده که پکیج و هزینه نقاشی، سرامیک، شیرآلات و دیگر وسایل مورد نیاز واحدها برعهده فروشنده است اما کلید این خانه‌ها بدون هیچ امکاناتی به ما تحویل داده شد، گفت: علاوه بر این مشکل که هزینه بیشتری را به ما تحمیل می‌کند، باید هزینه انشعابات و حتی پیگیری و خرید آنها را هم انجام دهیم در حالیکه براساس قراردادها باید خرید و نصب کلیه انشعابات واحدها برعهده فروشنده باشد.

وی با انتقاد از اینکه در سند تحویل خانه نوشته شده بود که واحد را بدون عیب و نقص تحویل گرفته ایم، گفت: متاسفانه ما برای تحویل واحد مجبور به امضای این سند شدیم در حالیکه به ما می‌گفتند اگر نمی خواهید امضا نکنید!

این خریدار مسکن مهر افزود: به هرحال ما برای تحویل واحد حاضر شدیم تا این سندها را امضا کنیم اما پس از امضای سند به ماگفتند فعلا اجازه سکونت در این واحدها را ندارید و حتی در جلوی ورودی بلوک در فاز 3 پردیس یک بلوک بتنی قرار دادند تا مالکان نتوانند اسباب کشی کنند.

یکی از مواردی که در قراردادهای مسکن مهر عنوان شده، این است که در صورت تاخیر در تحویل واحدها باید خسارت به مالکان پرداخت شود که به نظر می رسد مسئولان فاز 3 شهر پردیس با این ترفند سعی دارند این قرارداد را اجرایی نکنند ضمن آنکه مالکان از حدود 9 ماه پیش در حال پرداخت اقساط بانکی واحدهای خود هستند در حالیکه هنوز امکان سکونت ندارند.

 

 

 

کد N312261

وبگردی