آفتاب

بزرگترین تجمع تروریست‌ها در طول تاریخ

بزرگترین تجمع تروریست‌ها در طول تاریخ

فارس نوشت:

بر اساس گزارش منتشر شده، از 245 هزار تروریست بیگانه در سوریه حدود 96 هزار نفر باقی مانده‌اند. عربستان سعودی جایگاه اول ارسال تروریست‌های بیگانه و تونس جایگاه اول در ارسال زنان به سوریه را به خود اختصاص داده‌اند.
خبرگزاری فارس: ۲۴۵ هزار تروریست خارجی از ۸۷ کشور جهان علیه دولت-ملت سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری «سوریه الان»، یک مرکز آمریکایی به تازگی تحقیقی پیرامون تعداد تروریست‌های بیگانه در سوریه از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور تا 31/12/2013 انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.

بر اساس تحقیق انجام شده، تعداد کل تروریست‌ها از آوریل 2011 تا دسامبر 2013 به 245 هزار نفر می‌رسد از این تعداد 58 هزار نفر کشته شده‌اند، 82 هزار نفر سوریه را ترک کرده‌اند، 12 هزار نفر مفقود هستند و 96 هزار نفر دیگر آنها در حال حاضر در قالب گروه‌های تروریستی داعش و النصره و دیگر گروهک‌ها در حال جنگ علیه نظام سوریه هستند.

منتشرکنندگان این تحقیق در ادامه اعلام می‌کنند بزرگترین تجمع تروریست بیگانه در یک کشور در مورد سوریه اتفاق افتاد و 87 تابعیت مختلف به این کشور آمدند. بیشترین حضور همزمان تروریست‌های بیگانه مربوط به تاریخ 10 اکتبر 2013 و با تعداد بالغ بر 143 هزار نفر بود.

12760 نفر از این تروریست‌ها دارای تابعیت‌های آمریکایی و اروپایی بوده‌اند که 2083 نفر آنها به کشورهایشان بازگشتند و از 574 نفر آنها سلب تابعیت شد.

عربستان سعودی جایگاه اول ارسال تروریست‌های بیگانه در سوریه را به خود اختصاص داد 19700 تروریست از عربستان بوده‌اند که در حدود 4000 نفر آنها کشته شدند.

اما تونس در ارسال زنان به سوریه جایگاه اول را به خود اختصاص داده است؛ 96 زن تونسی به سوریه آمده‌اند که 18 نفر آنها کشته شدند، این زنان برای شرکت در جهاد نکاح به سوریه آمده‌اند.

اما دولت‌های عرب خلیج [فارس] به جز عمان، 34 میلیارد دلار به تروریست‌های مسلح کمک کرده اند؛ قطر 13 میلیون دلار، عربستان 11 میلیون دلار و سایر مبالغ مربوط به دیگر کشورهای عرب خلیج [فارس] است.

تروریست‌های چچنی ورزیده ترین آنها و تروریست‌های عربستانی کم‌تجربه ترین آنها و تروریست‌های لبنانی جنگاورترین بوده‌اند. ارتش ترکیه حدود 247 سرباز و افسر خود را در جریان شرکت مستقیم در جنگ سوریه از دست داد افرادی که کشته شدن آنها در سوریه فاش نشد و به عنوان قربانیان عملیات‌های آموزشی و یا قربانیان حمله های حزب کارگر کردستان دفن شدند.

اولین شرکت یک تروریست بیگانه در جنگ سوریه در تاریخ 10/4/2011 و مربوط به یک تروریست از «عکار» لبنان است . بیمارستان‌های ترکیه بیشترین قاچاق تجارت اعضای انسان در جنگ سوریه را انجام داده‌اند.

52261

کد N312256

وبگردی