آفتاب

اصغر کاردوست: جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی سکوی پرتاب من است

اصغر کاردوست: جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی سکوی پرتاب من است

ملی‌پوش بسکتبال ایران با بیان اینکه جام جهانی و بازیهای آسیایی سکوی پرتابش هستند، گفت: ایران برای تیم های دیگر زنگ تفریح نیست و هدف ما ارائه نمایشی در شان بسکتبال ایران است و تلاش می کنیم نتایج خوبی بگیریم.

اصغر کاردوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، درباره این‌روزهای تیم‌ملی و برنامه‌های پیش‌رو تا جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی‌ صحبت‌کرد. او که این‌روزها در تمرین‌ تیم ملی حضور دارد تاکید‌ کرده از کوچکترین فرصت هایش بیشترین استفاده را خواهد کرد.

مشروح گفت و گوی ایسنا با کاردوست در ادامه می‌آید:

برنامه ریزی ها برای تیم ملی را چگونه می بینید؟

ما برای جام جهانی آماده می شویم که از هر نظر برایمان مهم است. همانطور که این موضوع در این روزها برای والیبال و فوتبال مهم است. همه تیم هایی که به این مسابقات می آیند از بهترین کادر و بازیکنان خود استفاده خواهند کرد.

جوان گرایی در تیم ملی بسیار خوب است. ما تیم ملی الف و ب داریم که بازیکنان در این دو تیم با برنامه های یکسان کار می کنند و در صورت نیاز بازیکن جایگزین وجود خواهد داشت.

جایگاه بسکتبال ایران فراتر از آسیا است. باید هدف ما از شرکت در مسابقات جام جهانی، حداقل صعود به دور دوم باشد. ایران برای تیم های دیگر زنگ تفریح نیست و هدف ما ارائه بازی در شان بسکتبال ایران است و تلاش می کنیم نتایج خوبی بگیریم.

از بازی های تدارکاتی تیم ملی اطلاع دارید، بازی با کدام کشورها می‌تواند مفیدتر باشد؟

ما در گذشته برای مسابقات تدارکاتی به ترکیه و صربستان می‌رفتیم اما به دلیل اینکه صربستان در مرحله مقدماتی با ما همگروه است دیگر با صربستان دیداری نخواهیم داشت. با تیم ملی ترکیه و تیم های باشگاهی آن بازی می کنیم و دو تورنمنت چند جانبه در اسلوونی و لیتوانی داریم.

به هر حال هر چه مقابل تیم های قوی تر بازی و خود را آزمایش کنیم، بیشتر از سطحمان با خبر می شویم و آمادگی بیشتری پیدا می کنیم. اگر بسکتبال هم همانند والیبال در مسابقاتی مثل لیگ جهانی شرکت می کرد پله پله بالا تر می رفت و سطحش روز به روز بهتر می‌شد. بسکتبال ایران نیاز به اسپانسر قوی دارد که به پیشرفت بسکتبال کشور کمک می‌کند و بازیکنان راحت تر به هدف نهایی برسند.

دومین حضور خود در جام جهانی را چگونه می بینید؟

شناخت خوبی نسبت به آقای بچیروویچ داریم، وی نیز با بسکتبال ایران آشنایی کامل دارد و می‌تواند در موفقیت ایران تاثیر گذار باشند. ما در هر پستی 3 بازیکن داریم، بازیکنانی مثل صمد و اوشین به چند پست مسلط هستند. با تقسیم‌بندی درست زمان بازی، فشار کمتری به بازیکنان خواهد آمد.

من هم سعی می‌کنم از کوچکترین فرصتها بیشترین استفاده را کرده و بزرگترین کار ها را انجام دهم و بتوانم یکی از بازیکنانی باشم که در این مسابقات به عنوان نماینده 75 میلیون ایرانی به میدان می رود. شک ندارم که از دوره قبلی که در ترکیه برگزار شد عملکرد بهتری خواهم داشت.

امسال برای بازی های باشگاهی چه برنامه ای دارید؟

در حال حاضر تمام تمرکزم بر مسابقات جام جهانی و بازیهای آسیایی کره جنوبی است. این مسابقات سکوی پرتاب من هستند و صبر می کنم تا هر کاری را به موقع و در شرایط مناسب انجام دهم. دوست دارم در یکی از باشگاه های خوب بازی کنم و با مشورت آقای دیانت و با توجه به آنچه که برایم بهتر است تصمیم خواهم گرفت.

چرا هیچ آماری از بازی های شما در لیگ کویت یافت نمی شود؟!

این موضوع به مسائل آماری در لیگ کویت مربوط است و اطلاعات خاصی در این زمینه ندارم. اما آمارهای من در لیگ کویت موجود است.

الکاظمیه را چطور دیدید؟

الکاظمیه در لیگ کویت چهارم شد که به نظر من لیاقت این را داشت که جزو 3 تیم برتر باشد. دوست دارم باز هم مربی ام را ببینم، او از هر نظر با من بود و حس غربت را درک می کرد. این که میتوانستم با وی فارسی حرف بزنم نعمت بزرگی بود و اکثر بازیکنان الکاظمیه را نیز از قبل می شناختم و رابطه خوبی داشتیم.

در لیگ کویت سرمایه گذاری خوبی می شود اما برای پیشرفت در هر زمینه ای عوامل متعددی دخیل هستند. برای رسیدن به هدف، علاوه بر پول نیاز به گذشتن از بعضی چیزها و صرف اکثر زمان زندگی برای رسیدن به هدف است.

به لیگ کویت بر نمی گردید؟

مشخص نیست. شنیده ام که باشگاه های کویت تصمیم بر این دارند که از لیگ بعدی دیگر از بازیکنان خارجی‌ استفاده نکنند که البته به این موضوع یقین ندارم و فقط شنیده‌ام. با این حال هنوز تصمیمی برای بازیهای لیگ بعد نگرفته‌ام.

در این مدت که از کویت برگشتید و در گیلان بودید، چگونه گذشت؟

در مدت زمانی که در گیلان بودم با کمک و زیر نظر هیئت بسکتبال گیلان کلاسی‌ برای بازیکنان گیلانی داشتم. دوست دارم این کلاس‌ها ادامه داشته باشد و بازیکنان مطرح و مستعد گیلان را بیشتر در این کلاس ببینم که بتوانم در حد توانم‌ به پیشرفتشان کمک کنم. امیدوارم که هر سال در مسابقات کشوری منتخبین بیشتری از گیلان برای تیم‌های ملی‌ داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N312197

وبگردی