آفتاب

عباس: پیروزی سیسی به منزله حمایت از مساله فلسطین است

عباس: پیروزی سیسی به منزله حمایت از مساله فلسطین است

محمود عباس تاکید کرد که پیروزی عبدالفتاح سیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر به منزله حمایت از مساله فلسطین و اعتلای امت عربی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع سابق مصر به مناسبت پیروزی قاطع وی در انتخابات ریاست جمهوری مصر تبریک گفت.

عباس با بیان اینکه این پیروزی به منزله حمایت از مساله فلسطین و اعتلای امت عربی است، برای مصر آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از نقش پیشگامانه کشور دوست و برادر مصر در راستای خدمت به مساله فلسطین و نقش برجسته این کشور در آشتی میان فتح و حماس قدردانی کرد.

محمود عباس گفت: انتخاب سیسی خود تاکیدی بر اراده ملت دوست و برادر مصر است که مساله فلسطین در وجدان آنها جای دارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: مصر قدرتمند و دارای ثبات باعث می‌شود که امت عربی برای مقابله با چالش‌های بزرگ و حمایت از ملت فلسطین برای تحقق اهداف ملی‌شان و تشکیل کشور مستقل با پایتختی قدس قدرتمندتر باشد.

این دو مقام در جریان این تماس تلفنی توافق یافتند که در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار کرده تا درخصوص مواضع خود هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند و همچنین روابط تاریخی میان دو ملت فلسطین و مصر را مستحکم‌تر سازند.

انتهای پیام

کد N312113

وبگردی