آفتاب
بروجردی در دومین نشست مجالس دوست سوریه:

حضور 4 برابری کشورهای حاضر در اجلاس نوید بخش چشم انداز صلح سوریه است

حضور 4 برابری کشورهای حاضر در اجلاس نوید بخش چشم انداز صلح سوریه است

ما از شورای عالی امنیت سازمان ملل متحد خواستیم که نام گروه‌های جنگ افروز را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند و از ارسال سلاح به سوی آنها جلوگیری کنند.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور 4 برابری کشورهای حاضر در اجلاس كمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس دوست سوریه را نوید بخش چشم انداز صلح در این كشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا علاءالدین بروجردی در دومین نشست روسای کمیسیونهای سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه طی سخنانی اظهار داشت: رشد 4 برابری کشورهای حاضر در اجلاس تهران نشان‌دهنده این واقعیت است که تعداد بسیار زیادی از کشورها مخالف سیاست‌های جنگ افروزی در سوریه هستند و این نویدبخش چشم‌انداز در این کشور است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در اولین اجلاس نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در تهران بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران سوریه در مقابل با پدیده شوم تروریست و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم سوریه و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور تاکید کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما از شورای عالی امنیت سازمان ملل متحد خواستیم که نام گروه‌های جنگ افروز را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند و از ارسال سلاح به سوی آنها جلوگیری کنند.

بروجردی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست همزمان با برگزاری انتخابات سوریه افزود: شور مردم این کشور برای شرکت در پای صندوق‌های رای نشان‌دهنده شعور مردمی است که بیش از سه سال در مقابل جنگ افروزی های تروریست‌ها که به هیچ کس رحم نکردند و عالم سنی را در کنار علویان و شیعیان به شهادت رساندند مقاومت کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پدیده تکفیری ها را یک حرکت ضد انسانی و اسلامی دانست و تاکید کرد: اسلام از اینگونه اقدامات ضد اسلامی مبرا و بیزار است.

وی در پایان بار دیگر از حضور مهمانان حاضر در این نشست قدردانی کرد.

کد N312061

وبگردی