آفتاب

نتانیاهو متهم به تلاش برای مهندسی انتخابات رژیم صهیونیستی شد

نتانیاهو متهم به تلاش برای مهندسی انتخابات رژیم صهیونیستی شد

سرزمین های اشغالی تا چندی دیگرشاهد انتخاب رئیس جدید رژیم صهیونیستی از سوی کنیست خواهد بود و در این میان نخست وزیر این رژیم تلاش می کند تا نامزد مورد نظر خود را به این مقام برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هر چند پست ریاست رژیم صهیونیستی مقامی تشریفاتی در این رژیم محسوب می شود اما همسو بودن این شخص با نخست وزیر می تواند منافع و امتیازهای فراوانی را برای "بنیامین نتانیاهو" به ارمغان بیاورد.

در همین رابطه ساندی تلگراف امروز در گزارشی اعلام کرد که نتانیاهو تلاش می کند تا با اعمال نفوذ در لیست نهایی نامزدهای ریاست اسرائیل، شانس نامزد مورد حمایت خود را برای رسیدن به این پست افزایش بدهد.

"شیمون پرز" رئیس فعلی رژیم صهیونیستی در ماه جولای از این سمت کنار می رود و کنیست باید نفر جدیدی را برای این پست تشریفاتی انتخاب کند از همین رو از مدت ها قبل نام های مختلفی به عنوان نامزد تصدی این پست از سوی رسانه ها اعلام می شود.

در میان نام های متعددی که به در این رابطه به گوش می رسد گویا شانش "رووین ریویلین" بیش از سایر نامزدها است اما نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تمایلی برای دیدن ریویلین در پست ریاست این رژیم ندارد . در حقیقت نتانیاهو علاقه مند است تا "الی ویزل" از برندگان جایزه نوبل ادبیات، به مقام ریاست اسرائیل برسد از همین رو در تلاش است تا با به نوعی با مهندسی کردن لیست نامزدهای نهایی شانس ویزل را افزایش بدهد. 

ساندی تلگراف در ادامه به نقل از روزنامه هاآرتض، به تلاش های نتانیاهو در این رابطه اشاره کرده و به نقل از ویزل می نویسد که نتانیاهو شخصا علاقه مند است تا وی به سمت ریاست رژیم صهیونیستی برسد و در حقیقت یکی از دلایل نامزد شدن ویزل در این رقابت ها تشویق های نتانیاهو بوده است.

الی ویزل و رووین ریویلین

بر اساس این گزارش، نتانیاهو برای رسیدن به خواسته خود طی روزهای گذشته با چهره های مختلف احزاب سیاسی تماس گرفته و با آنها در مورد حمایت از ویزل صحیت کرده است.

ساندی تلگراف در ادامه می نویسد : اما با وجود تلاش های نتانیاهو شاید ویزل به مقام ریاست اسرائیل نرسد چون بر اساس قوانین موجود رئیس اسرائیل باید شهروند آن باشد و این در حالی است که ویزل شهروند آمریکاست.

در همین رابطه نتانیاهو برای آنکه بتواند بر این مشکل غلبه کرده و راهی برای دور زدن این قانون پیدا کند پیشنهاد تعویق شش ماهه انتخاب رئیس جدید رژیم صهیونیستی را داده بود که این پیشنهاد وی به شدت از سوی دیگر مقامات رژیم صهیونیستی و حتی شخص شیمون پرز مورد انتقاد قرار گرفت.

بر اساس گزارش های موجود، گویا یکی از دلایل اصلی مخالفت نتانیاهو با ریویلین، حمایت حزب لیکود از این شخص است. روون ریولین رئیس سابق کنیست محسوب بود.

بر اساس این گزارش، ویزل متولد مجارستان و از بازماندگان جنگ دوم جهانی است. وی دانش آموخته دانشگاه سوربون است و چندین سال در دانشگاه بوستون آمریکا سابقه تدریس دارد. ویزل در سال 1986 ریاست کمیته هولوکاست دفتر ریاست جمهوری آمریکا را برعهده داشت.

 

کد N311951

وبگردی