آفتاب

حمله اعضای بوکوحرام به 4 روستا در شمال شرق نیجریه با چند کشته

حمله اعضای بوکوحرام به 4 روستا در شمال شرق نیجریه با چند کشته

ساکنان چهار روستا در شمال شرق نیجریه امروز (یکشنبه) اعلام کردند، تعدادی از شبه‌نظامیان بوکوحرام در تازه‌ترین اقدام خشونت‌آمیز خود به چهار روستا در شمال شرق نیجریه حمله کرده و چندین تن را کشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش نیجریه هنوز درباره این حملات در استان بورنو، مرکز حملات و شورش‌های پنج‌ساله شبه نظامیان بوکوحرام اظهارنظر نکرده است.

تمامی این روستاها در نزدیکی مرز نیجریه با کامرون قرار دارند؛ جایی که شبه نظامیان بوکوحرام در حمله وحشتناک چند هفته اخیر خود صدها تن را کشتند.

به گفته شاهدان، شبه نظامیان بوکوحرام با به تن داشتن لباس سربازان به سوی روستاییان تیراندازی کرده و بخش اعظم این منطقه را ویران کردند.

یکی از ساکنین این منطقه گفت: آن‌ها تمامی این روستاها را به آتش کشیده و تمامی دام‌های ما را با خود بردند، 15 تن در موج این حملات کشته شدند اما گزارش‌های متناقضی وجود دارد و تخمین تعداد دقیق کشته شدگان ممکن نیست.

گزارش شده که روز پنج‌شنبه نیز افراد مسلحی به یک مراسم عروسی در نزدیکی روستای کولا حمله کردند.

یکی از ساکنین این روستا گفت: آن‌ها پس از تاریکی شب در حالی که مراسم عروسی ادامه داشت حمله کرده، دست به تیراندازی زدی و مواد منفجره به داخل خانه‌ها پرتاب کردند. این منطقه از شبکه ضعیف تلفن همراه برخوردار است و به همین دلیل جزئیات حملات چند روز طول می‌کشد تا منتشر شوند.

ساکنین استان بورنو در سال 2014 میلادی تقریبا با حملات روزانه مواجه بوده‌اند و بیش از 2000 تن از آن‌ها در سال جاری میلادی کشته شدند.

انتهای پیام

کد N311890

وبگردی