آفتاب

محتشمی: امام(ره) دین را با سیاست آشتی داد/دین منهای آزادی، یادآور طالبانیسم است

محتشمی: امام(ره) دین را با سیاست آشتی داد/دین منهای آزادی، یادآور طالبانیسم است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "امروز در جامعه، آزادیِ نجوایی و غیررسمی جاری است"، اظهار کرد: کارگزاران نظام باید تلاش کنند تا آزادی آگاهانه و مسئولانه در جامعه نهادینه شود و توسعه یابد.

مجید محتشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: ورع و تقوای الهی یکی از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) است.

دبیرکل حزب آزادی توانمندی تشخیص حق از باطل را از مشخصات متقیان دانست و گفت: امام خمینی(ره) بواسطه تقوای بسیاری که داشت، همواره از توانمندی تشخیص حق از باطل برخوردار بود.

وی علم و دانش بسیار را از دیگر ویژگی‌های امام(ره) دانست و افزود: در ادبیات حوزه‌های علمیه کسی که دارای جامعیت شرایط در فقه باشد با عنوان مجتهد مسلم شناخته می‌شود اما امام(ره) علاوه بر دانش اجتهادی و اعلمیتی که در مرجعیت داشت، به دانش کلان سیاست داخلی و خارجی نیز احاطه کامل داشت. همین ویژگی موجب شده است که از ایشان به عنوان فقیهی مبارز و سیاستمدار برجسته یاد شود.

محتشمی با تاکید بر اینکه "امام خمینی(ره) یکی از برجسته‌ترین افراد سیاسی در جامعه بین‌المللی بوده است"، گفت: ویژگی‌های امام (ره) موجب شده است که ایشان در عرصه داخلی و همچنین در میان مسلمانان جهان برجسته شود.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان همچنین خاطرنشان کرد: امام خمینی توانست سکولاریسمی را که طی 500 سال بر طبل جدایی دین بر سیاست می‌کوبید، در اواخر قرن بیستم کنار بزند و بار دیگر دین را با سیاست آشتی دهد.

وی در ادامه به بیان مهمترین اهداف امام خمینی(ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: مهمترین هدف امام خمینی(ره)، در شعار بنیادین استقلال، آزادی جمهوری اسلامی نهفته است. منظور از استقلال، آزادی از حقوق بیگانگان است. هدف از آزادی در این شعار نیز آزادی از استبداد داخلی و جمهوری اسلامی نیز به معنای نظام مبتنی بر اراده ملت است.

دبیرکل حزب آزادی با تاکید بر اینکه "فاصله گرفتن از این شعار به معنای فاصله گرفتن از آزادی، دین و پیام بنیادین انقلاب اسلامی است"، تصریح کرد: ایران امروز باید نمونه و الگویی از استقرار آزادی و دین در جامعه باشد تا همه جوامع بشری بتوانند ایران را الگوی خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه "آزادی و دین، پیام اصلی انقلاب اسلامی است"، یادآور شد: امروز در بحث توسعه اندیشه‌های دینی، تلاش‌های بسیار گسترده و ارزشمندی در کشور انجام شده است اما در زمینه نهادینه کردن آزادی، مسئولان در کشور باید گام‌های بلندتری بردارند، چراکه ما با آزادی و دین همراه با یکدیگر اوج می‌گیریم.

محتشمی با بیان اینکه "دین منهای آزادی، یادآور و پیام‌آور طالبانیسم دینی و آزادی منهای دین نیز پیام‌آور سکولاریسم است"، گفت: حقیقت اسلام در توسعه توأمان آزادی و دین است و به همین دلیل کم‌توجهی به آزادی همان‌قدر برای دین سهمگین است که کم‌توجهی به دین برای آزادی سهمگین خواهد بود.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه "امروز آزادیِ نجوایی و غیررسمی در جامعه حاکم و جاری است"، افزود: کارگزاران نظام باید تلاش کنند تا آزادی آگاهانه و مسئولانه در جهت توسعه‌یافتگی اجتماعی نهادینه شود و توسعه یابد تا مقدمه توسعه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی فراهم شود.

انتهای پیام

کد N311646

وبگردی