آفتاب
احمدی در گفت‌وگو با ایسنا:

سفر امیر کویت می‌تواند فصل جدیدی در باب توسعه همکاری‌ها باشد

سفر امیر کویت می‌تواند فصل جدیدی در باب توسعه همکاری‌ها باشد

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که سفر امیر کویت به تهران می‌تواند فصل جدیدی در باب توسعه همکاری‌های دو کشور ایجاد کند.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه روابط ایران و کویت همواره روابط خوب و مطلوبی بوده است، گفت: جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده تا روابط خوبی با کشورهای همسایه داشته باشد که روابط ما با کویت از این جنس است به گونه‌ای که در طول تاریخ بین ایران و کویت رابطه خوبی برقرار بوده است.

وی افزود: بر همین اساس به نظر می‌رسد سفر امیر کویت به تهران می‌تواند فصل جدیدی در باب توسعه همکاری‌های دو کشور باشد؛ آن هم در شرایطی که برخی تلاش کردند با پروژه ایران‌هراسی و بدبین کردن کشورهای همسایه نسبت به جمهوری اسلامی، اهداف سیاسی خود را دنبال کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سفر امیر کویت به ایران می‌تواند بی‌تاثیر بودن تبلیغات در جهت بدبینی کشورهای همسایه نسبت به ایران را به منصه ظهور برساند،‌ افزود: این سفر نشان می‌دهد که کشورهای همسایه ایران می‌توانند با اعتماد و نگاه مثبت و بدون اعتنا به تبلیغات سوء بدخواهان منطقه روابط خود را در ابعاد مختلف توسعه بدهند.

به گفته وی، توانمندی‌های جمهوری اسلامی و افزایش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی به نفع منطقه و امنیتش است.

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره سیاست تنش‌زدایی را در عمل اجرا کرده است، گفت: ایران همواره تلاش کرده تا با کشورهای منطقه بخصوص کشورهای همسایه بهترین روابط را داشته باشد و کوچک‌ترین تنشی تحت هیچ شرایطی با این کشورها نداشته باشد.

احمدی ادامه داد: البته در همین شرایط یکی از کشورهای منطقه با تحریک از ناحیه قدرت‌ها جنگ هشت ساله‌ای را به ما تحمیل کرد و برخی کشورهای منطقه نیز با تمام وجود و امکانات مالی و غیرعاملی از این اقدام حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همین شرایط جمهوری اسلامی با کرامت و بزرگ‌منشی هیچگاه تلاش نکرد مسائل گذشته را در توسعه روابط بین خود با آنها کشورها در نظر گیرد و همواره با دیده اغماض نسبت به برخی مسائل نگاه کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: سیاست جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب این بود که بتواند نسبت به همسایه‌ها ارتباط حسنه خوبی داشته باشد چون این ارتباط در جهت تثبیت، تحکیم و تامین امنیت منطقه تاثیرگذار است.

انتهای پیام

کد N311577

وبگردی