آفتاب

صدقیانی: برخی فکر می‌کنند چون امام نیست، می‌توانند در جمهوریت رخنه کنند

صدقیانی: برخی فکر می‌کنند چون امام نیست، می‌توانند در جمهوریت رخنه کنند

یک عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) با بیان اینکه "امام خمینی(ره) اعتقاد راسخی به جمهوریت نظام داشتند"، گفت: در زمان امام نیز کسانی بودند که به جمهوریت حمله می‌کردند اما ایشان همواره در مقابل آنها موضع‌گیری می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم مهرزاد صدقیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "امام(ره) همواره بر اهمیت جمهوریت نظام تکیه می‌کرد"، خاطرنشان کرد: امام در بدو ورود به تهران، در بهشت زهرا فرمود که با پشتیبانی مردم دولت تشکیل می‌دهد و در واقع امید امام پس از خدا به مردم بود.

وی افزود: مردم از امام(ره) پشتیبانی کردند اما در این بین عده‌ای به دنبال خدشه‌دار کردن جمهوریت بودند. با این وجود، امام تاکید کرد "جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کمتر و نه یک کمتر بیشتر". در واقع جمهوریت، خواسته امام(ره) بود اما اکنون عده‌ای که به جمهوریت اعتقادی ندارند، در حال فعالیت هستند ولی امام معتقد بود که اگر جمهوریت نباشد، استبداد حاکم می‌شود. در دوران حیات امام، ایشان در سخت‌ترین شرایط هم به مجلس شورای اسلامی که به معنای جمهوریت نظام بود رجوع می‌کرد و نظر مجلس را جویا می‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با بیان اینکه "برخی فکر می‌کنند اکنون که امام در قید حیات نیست، می‌توانند رخنه‌ای در جمهوریت نظام ایجاد کنند"، اظهار کرد: با این وجود، رهنمودهای امام در مقابل چشم مردم است و مردم همواره در صحنه هستند. البته دموکراسی و مردم‌سالاری حکم می‌کند کسانی که به جمهوریت اعتقاد ندارند نیز نظرات خود را بیان کنند اما در نهایت این جمهور مردم است که باید تصمیم نهایی را بگیرد. مردم همواره ثابت کردند که از اسلام و جمهوریت مراقبت می‌کنند.

صدقیانی در ادامه درباره ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام به راهی که انتخاب کرده بود اعتقاد راسخی داشت، به مسائل جهان اسلام و دنیای غرب اشراف کلی داشت و همین اشراف کامل به سیاست جهان موجب پیروزی انقلاب شد. امام(ره) هیچگاه به خاطر تهدیدها و مصلحت‌اندیشی‌ها عقب‌نشینی نکرد و با ایمان به راهی که داشت، با کمترین هزینه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و آن را رهبری کرد.

این عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام در بخش دیگری از صحبت‌های خود، هدف امام(ره) از انقلاب اسلامی را اجرای قوانین و عدالت اسلامی در کشور عنوان کرد و یادآور شد: امام(ره) به دنبال این بود که برادری، برابری و وحدت در جامعه شکل بگیرد.

وی در پایان اظهار کرد: امام همچنین به دنبال این بود که به مسلمانان و مستعضفان ثابت کند که با تکیه بر نیروی مردم و خداوند متعال می‌توان ظلم را ریشه‌کن کرد و سلطه حاکمان زورگو را به پایان رساند.

انتهای پیام

کد N311570

وبگردی