آفتاب
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

جهان اسلام باید در حوزه سیاست‌ورزی، آموزهای قرآن را عملیاتی کند

جهان اسلام باید در حوزه سیاست‌ورزی، آموزهای قرآن را عملیاتی کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: جهان اسلام باید در حوزه سیاست‌ورزی معارف قرآن کریم را در سطح جامعه منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری اظهار کرد: خوشبختانه همان طور که انتظار همگان از انقلاب اسلامی بود، جامعه ایران و مسئولان به مسئله قرآن توجه ویژه و چشمگیری داشته‌اند.

وی با اشاره به این‌که «ابتکار عمل در برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم میعادگاه علاقه‌مندان به قرآن و اسلام است» افزود: در این کنگره بزرگ قرآنی حافظان و قاریان ضمن آشنایی با مفاهیم قرآن به تبادل نظر با یکدیگر می‌پردازند.

وی تشویق اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای پرداختن به امور قرآنی را از دیگر برکات مسابقات بین‌المللی قرآن دانست و تصریح کرد: باید تمامی دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما و سایر نهادهای مربوطه نسبت به گسترش آموزه‌های نسخه شفابخش و آخرین پیام وحیانی پیامبر اسلام تلاش کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر این‌که «باید از جاذبه‌های قرآن برای معرفی و فراگیر کردن فرهنگ قرآنی نهایت استفاده را داشته باشیم» تصریح کرد: حفظ قرآن مهم است اما مهمتر از آن فهم معارف قرآنی و عمل به آموزه‌های آن است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «امروز در میدان عمل جهان اسلام از معارف قرانی در عرصه‌های مختلف و به ویژه حوزه سیاست ورزی فاصله گرفته است» بیان کرد: باید ملت ایران آنچنان آشنا و عامل به قرآن باشند که میهمانان خارجی با حضور در ایران اسلامی در کنار مشاهده شکوه برگزاری مسابقات، شکوه عمل به قرآن و جلوه‌های عملی آن را در عرصه‌های مختلف مشاهده کنند.

انصاری با اشاره به این‌که «چه در سطح سیاستمداران و چه مسئولان باید عطر عمل به احکام قرآن به مشام مردم برسد» افزود: از جمله وظایف ذاتی سازمان اوقاف ترویج فرهنگ و معارف قرآن و همگانی کردن فهم معارف قرآن است.

وی برگزاری مسابقات و استمرار آن را از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامی در خور تحسین دانست و تأکید کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته تمامی دستگاه‌های مسئول در حد توان خود از فعالیت‌ و برنامه‌های قرآنی حمایت کرده‌اند، اما باز هم جای فعالیت‌های بیشتری وجود دارد.

وی با اشاره به پیش بینی قوانین موضوعی کشور برای حافظان و قاریان قرآن کریم، تصریح کرد: باید عمل به احکام قرآنی را در اخلاق سیاسی و اجتماعی خود جاری و ساری کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تأکید کرد: نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس و دولت عملکردشان منطبق با ارزش‌های والای قرآنی باشد تا خیرات و برکات آثار قرآن در گفتار و کردار آنها به جامعه و جهانیان برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون آنکه ما با زبان به دنبال تبلیغ آموزه‌های قرآنی باشیم باید در عمل مفاهیم قرآن را پیاده کنیم.

انتهای پیام

کد N311564

وبگردی