آفتاب

هشدار کلینتون به جمهوری‌خواهان نسبت به سوءاستفاده از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی

هشدار کلینتون به جمهوری‌خواهان نسبت به سوءاستفاده از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی

هیلاری کلینتون در کتاب جدیدش به شرح دقیق حمله مرگبار 11 سپتامبر 2012 علیه کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی پرداخت و به نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا نسبت به سوءاستفاده‌های مکرر از این تراژدی در جهت منافع خود هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، حمله 11 سپتامبر 2012 علیه کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی که موجب کشته شدن کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در این کشور همراه با سه دیپلمات آمریکایی دیگر شد، موجب تشکیل کمیته‌ای در کنگره آمریکا به جهت تحقیقات درباره آن شد.

کلینتون در کتاب جدید خود به نام "انتخاب‌های دشوار" فصلی را تحت عنوان "بنغازی: مورد حمله" به شرح این واقعه و تبعات آن اختصاص داده است.

وی در این کتاب که قرار است در تاریخ 10 ژوئن منتشر شود، می‌نویسد: آن‌هایی که از این تراژدی بارها و بارها به عنوان یک ابزار سیاسی بهره‌برداری کردند فداکاری کسانی را که به کشورمان خدمت کردند، تحقیر کردند. روز جمعه نشریه آمریکایی پولتیکو این فصل از کتاب کلینتون را منتشر کرد.

به دنبال وقوع این حادثه، کلینتون که وزیر امور خارجه وقت بود، برای ادای توضیح در جلسات استماع کنگره آمریکا حاضر شد و مسئولیت آن را قبول کرد.

کلینتون در کتابش تصریح می‌کند: من در یک مسابقه سیاسی که به قیمت بی‌احترامی به آمریکایی‌های کشته شده تمام می‌شود، شرکت نخواهم کرد. این کاملا غلط و برای کشور بزرگ ما ناشایسته است. آن‌هایی که می‌خواهند بر سوءاستفاده سیاسی از این تراژدی تاکید کنند، باید بدون من این کار را انجام دهند.

این در حالی است که جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرده که در تاریخ 12 ژوئن در خصوص تراژدی بنغازی به ارائه توضیح خواهد پرداخت.

انتهای پیام

کد N311503

وبگردی