آفتاب

شبه نظامیان شرق اوکراین احتمال جاسوسی ناظران اروپایی دستگیر شده را بررسی می کنند

شبه نظامیان شرق اوکراین احتمال جاسوسی ناظران اروپایی دستگیر شده را بررسی می کنند

مسکو-ایرنا- یک مقام سیاسی جدایی طلبان مخالف دولت اوکراین اعلام کرد: شبه نظامیان در حال حاضر جاسوسی احتمالی ناظران دستگیر شده سازمان امنیت و همکاری اروپا را بررسی می کنند.

به گزارش ایرنا، ریانووستی روز شنبه به نقل از ولادیمیر روگوف رییس سازمان اجتماعی ˈجبهه مردمی دونباسˈ گفت: ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا توسط شبه نظامیان دستگیر شده اند و تحقیق در مورد آنها جریان دارد.

روز دوشنبه هفته گذشته یک گروه از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا شامل چهار نفر و روز پنجشنبه یک گروه چهار نفره دیگر از این سازمان اروپایی در استانهای دونتسک و لوهانسک ناپدید شدند.

روگوف خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبه نظامیان امکان جاسوسی ناظران علیه جنبش جدایی طلبی را بررسی می کنند.

ویاچسلاو پونوماریف شهردار خودخوانده اسلاویانسک پیش تر گفته بود که چهار ناظر سازمان امنیت و همکاری اروپا از دانمارک، ترکیه، استونی و سوییس که روز دوشنبه هفته گذشته دستگیر شده بودند از لوهانسک به استان دونتسک آمده بودند.

وی افزود: با دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در ارتباط هستیم و این مساله بررسی می شود.

به گفته پونوماریف، از ناظران دستگیر شده دستگاههای مشکوک بدست آمده است که تحقیق در مورد آن جریان دارد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا از حدود یک ماه پیش هیاتی از ناظران خود را برای نظارت بر وضعیت اوکراین به این کشور اعزام کرده است که در کی یف و شهرهای دیگر به ویژه مناطق ناآرام شرق و جنوب این کشور مستقر شده و وضعیت را تحت نظارت دارند.

اروپام/2242**518 ** 1551
کد N311467

وبگردی