آفتاب
سردار پاکپور در جمع وابستگان نظامی:

نیروی زمینی آمادگی توسعه و تقویت روابط خود با کلیه کشورهای دوست را داد

نیروی زمینی آمادگی توسعه و تقویت روابط خود با کلیه کشورهای دوست را داد

مراسم روز پاسدار با حضور وابستگان نظامی مقیم ایران به میزبانی فرمانده نیروی زمینی در سالن الغدیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر مراسم روز پاسدار با حضور وابستگان نظامی مقیم ایران از کشورهای سوریه، عربستان، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، عمان، اتریش ، لهستان، ترکیه، چین، روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان، هند، ژاپن، یونان، اوکراین، ایتالیا، برزیل و کره شمالی شامگاه امروز شنبه در سالن الغدیر و به میزبانی نیروی زمینی سپاه برگزارشد.

بر اساس این گزارش سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه پاسداران یک نهاد انقلابی است که با استفاده از نیروهای مکتبی، مردمی، انقلابی، ماموریت  حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی به عنوان یکی از نیروهای قدرتمند سازمان سپاه است افزود: نیروی زمینی از توانایی هایی برخوردار است که در طی 35 سال به منصه ظهور رسیده است که به برخی از آنها اشاره می کنم.

اول مقابله با آشوب ها و اقدامات خرابکارانه گروههای ضد انقلاب که در اوایل پیروزی انقلاب به تحریک دشمنان سعی در به شکست رساندن انقلاب داشتند.

وی به دیگر اقدامات انجام شده توسط نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و گفت: حضور قدرتمندانه و پیروزمندانه نیروی زمینی سپاه در دوران 8 سال دفاع مقدس و دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و همینطور تداوم دفاع  از مرزهای کشور در طول بعد از سالهای دفاع مقدس که عوامل ضد انقلاب سعی در بر هم زدن مناطق پیرامونی جمهوری اسلامی ایران را داشتند.

سردار پاکپور ادامه داد:  موفقیت قابل تحسین در برابری امنیت پایدار در شمال غرب و جنوب شرق علیرغم کارشکنی های قدرت های بیگانه و موفقیت چشمگیر در طراحی و ساخت تجهیزات و ادوات نیروی نظامی در جهت افزایش قدرت بازدارندگی خود از دیگر دستاوردهای نیروی زمینی سپاه هستند.

وی حضور موثر و موفق در امر امدادرسانی  را از دیگر اقدامات نیروی زمین سپاه دانست و گفت: ما در عرصه سازندگی کشور و با استفاده از یگانهای مهندسی با توجه به درخواست دولت ها موفقیت های چشمگیری داشتیم و در امر محرومیت زدایی از قبیل خدمات بهداشتی، فرهنگی و عمرانی به دولت ها کمک کرده ایم.

سردار پاکپور افزود: اما در خصوص تحولات جاری منطقه ای و بین المللی  باید بگویم که در دهه های گذشته هدف استکبار جهانی  ومدعیان  دروغین حقوق بشر در سطح جهان  بویژه منطقه خاورمیانه جنگ افروزی ، ایجاد نزاع داخلی در کشورهای اسلامی، نسل کشی، کشتار زنان و ایجاد اختلاف میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی بوده است و در همه اینها یک هدف را دنبال می کردند و آن تضعیف مسلمانان و تقویت رژیم غاصب صهیونیستی بوده است.

فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران همیشه وحدت بین کشورها و ملت های جهان است تصریح کرد: همه جهان از اقدامات یکجانبه گرایانه آسیب دیده و زخم خورده اند لذا پیام ما برای همه کشورهای صلح طلب و مدافع آزادی در سراسر جهان بویژه همسایگان پیام صلح و دوستی است و شاهد این مدعا تاریخ 200 ساله کشورمان است که هرگز در این دوران ایران به هیچ کشوری تجاوز نکرده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم همه ملت ها باید با استقلال کامل در خصوص مسائل داخلی تصمیم بگیرند و آن همان مردم سالاری است که نظام سلطه آن را بر نمی تابد به هر حال نیروی زمینی به عنوان پیشانی دفاع با توکل خدا و با تکیه بر نیروهای جوان خود ضمن برخورداری از توان بازدارندگی مطلوب و بالاتر از تصور پیام دوستی خود را به همسایگان خود اعلام نموده  و آمادگی دارد روابط خود را با کلیه کشورهای دوست توسعه و تقویت نماید.

بنابر این گزارش بعد از سخنان سردار پاکپور رئیس انجمن وابستگان نظامی در تهران نیز گفت: همانطور که می دانیم روز سوم شعبان به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده سپاه پاسداران با پیروی از شجاع، شهامت و فضائل از امام حسین یک منبع الهام بخش برای همه مسلمانان می باشد.

وی افزود: سپاه پاسداران نقش مهمی در توسعه ملی دارد و همانطور که امام گفت: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

 

 

کد N311404

وبگردی