آفتاب
سردار دهقان:

پست و مقام تغییری در روحیه آیت الله ابوترابی‌فرد ایجاد نکرد

پست و مقام تغییری در روحیه آیت الله ابوترابی‌فرد ایجاد نکرد

سردار دهقان در مراسم پاس یاد علی اکبر ابوترابی فرد با بیان اینکه پست و مقام تغییری در روحیه آیت الله ابوترابی‌فرد ایجاد نکرد گفت: اگر توفیق بوجود آمد که جایگاهی پیدا کنیم بدون هیچ چشمداشتی و فارغ از شماتت دیگران در مسیر خدمت به خلق از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی مهر،  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز شنبه در مراسم پاس یاد علی اکبر ابوترابی فرد با اشاره به اینکه تجلیل از  اسرا و آزادگان بیان زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: آنها با خود حامل همه خوبی های انقلاب و تجسم همه ارزشهای نظام هستند که ملت در طول تاریخ و سده اخیر به دنبال تحقق آن بوده اند.

وی افزود: امروز در مباحث علمی و روانشناسی یکی از مقوله های مهم مورد بحث، مسئله شخصیتی است که ابعاد شخصیتی افراد چگونه بروز کرده و چگونه می تواند دیگران را  متاثر کرده و الگو و اسوه دیگران باشد تا دیگران با عبرت گیری از او جامعه و زندگی خود را ساخته و مسیر رشد را هموار کنند.

وزیر دفاع  افزود: اگر یکی از نعمت های الهی را  این بدانیم که خدا همواره دغدغه خداگونه برای انسان داشته است، همواره ادیان الهی و کتب آسمانی را فرستاده تا بشر مسیر رشد و تعالی خود را پیدا کرده و خود را برای زندگی اخروی آماده کند.

وی ادامه داد: مکاتب اسلامی به غیر از پیامبران، افرادی را تربیت کردند تا نمونه تربیت یافتگان باشند، ائمه معصومین نمونه تمام عیار تراز انسان و قرآن ناطق هستند، گفتار، عمل و منش آنها بیانی از ماهیت اسلام است.

سردار دهقان با بیان اینکه مسلمان وقتی ابعاد شخصیتی خود را می سازد به یک نمونه بیرونی برای اطاعت نیاز دارد گفت: این نمونه بیرونی برای هدایت انسان به سمت هدف اصلی است، در حقیقت امامت جامعه را معنی می دهد، امام در درون جامعه بیانی از عینیت یافتن جامعه است.

وی گفت: بعد از ائمه پرورش یافتگان مکتب ائمه هستند که تلاش کرده اند با تمسک به ائمه خود را شکل دهند، انسانها در این مسیر به میزانی که قادر به خالص کردن خود و شناسایی مسیر هستند می توانند مراحل شکوفایی را طی کنند، انسان یعنی قابلیت شدن تا الی الله، انسان نمی تواند خدا شود اما می تواند خداگونه باشد.

سردار دهقان با اشاره به اینکه افرادی که در این مسیر قدم بر می دارند به اسوه تبدیل می‌شود، افزود: آقای ابوترابی فرد در خانواده ای اهل فقاهت، مجاهدت ، ایمان و جنبه های ایجابی مسلمانی در یک خانواده رشد کرد و بالنده شد.

وی افزود: در تمام زمان حیات آقای ابوترابی فرد رد پای حرکت برای خدا، خدایی بودن و تصمیم برای خدا دیده می شود اما هیچگاه سکون و غوغا در زندگی او دیده نمی شود.

وزیر دفاع  تصریح کرد: این امر زمانی رخ می دهد که قادر باشیم همه متعلقات را از خود بریده  و تنها خود را به یک نقطه که خداست متصل کنیم، چشمداشتی در ازای خدمت و جهادی که می کنیم نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه آقای ابوترابی فرد از مرزهای جغرافیایی کشور پا فراتر گذاشت گفت: وی به لبنان و فلسطین و دانشگاه الازهر رفت تا به اسلام خدمت کند. همراه پدر بزرگوارش در مبارزات انقلابی امام حضور داشت به طوری که در جامعه مبارزاتی آن زمان جای او روشن است اما رد پای او معلوم نیست؛ برای تامین سلاح پا از کشور فراتر گذاشت اما ساواک نتوانست هیچ مدرکی از او بگیرد.

سردار دهقان با اشاره به اینکه وقتی آقای ابوترابی فرد می خواست به جبهه برود از امام در این باره سئوال کرد گفت: این کار او یعنی نفسی که می کشد در مسیر تایید رهبری و ولایت باشد، ولایتمداری یعنی اینکه در حدود و چارچوب تعریف شده قدم برداشته شود.

وی ادامه داد: اگر توفیق به وجود آمد که ما جایگاهی پیدا کنیم باید در مسیر خدمت به خلق بدون هیچ چشمداشت و فارغ از شماتت دیگران از آن استفاده کنیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: هیچگاه هیچ پست و مقامی کمتر تغییری در روحیه متواضعانه و پاکدستی ابوترابی فرد ایجاد نکرد، وقتی مراسم تنفیذ بنی صدر انجام می شد امام فرمود انشاءالله قبل و بعد از این تنفیذ تغییری در روحیه آقای بنی صدر اتفاق نیافتد، این زمانی اتفاق می افتاد که فرد خود را برای خدا خالص کرده باشد.

وی گفت: آقای ابوترابی فرد سیر رشد و تعالی را در مسیر اسلام با تمسک به اهل بیت و تسلیم در برابر حق طی کرده  و به همین خاطر ماندگار شد.

سردار دهقان افزود: آقای ابوترابی فرد یک مجاهد فی سبیل الله در جهاد اکبر و اصغر بود، در بعد  تقویت بنیه چسمی و معنوی با تمام توان بدون از دست دادن لحظه ای عمر، زندگی کرد.

وزیر دفاع  تعامل اجتماعی را از دیگر ویژگی های آیت الله ابوترابی فرد دانست و ادامه داد: وی با همه اقشار جامعه قادر به برقراری ارتباط و تبدیل آن به ارتباط سازنده بود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه نیاز به سبک، منش و روش ابوترابی فرد هستیم تا افراد قادر باشند با خدا معامله کرده و از خود بگذرند تا اصل که ارتقاء جامعه در تمام ابعاد است اتفاق بیافتد.

کد N311382

وبگردی