آفتاب

دیدار روسای گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – اکوادور

دیدار روسای گروه‌های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – اکوادور

حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - اکوادور که در راس هیاتی از اعضای گروه دوستی پارلمانی در کیتو به سر می‌برد با دیه‌گو وین تیمیا رییس گروه دوستی پارلمانی اکوادور و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فولادگر در ابتدای این دیدار با اظهار خشنودی از ارتقای سطح مناسبات دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی گفت: روابط ملت‌ها مقدم بر روابط دولت‌هاست و گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور می‌توانند در استمرار و گسترش روابط میان دو ملت تاثیرگذار باشند.

رییس کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در ادامه با اشاره به وود بسترهای مناسب در بخش انرژی دو کشور افزود: ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های انرژی و معادن ایران و اکوادور وجود دارد که باید با توسعه مراودات به تبادل و انتقال تجربیات میان بخش‌های خصوصی فیمابین پرداخت.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اکوادور در بخش دیگری از سخنانش، مقاومت و ایستادگی مردم ایران و اکوادور در برابر نظام سلطه را سبب حرکت به سمت توسعه و خودباوری در دو کشور دانست و تصریح کرد: مواضع مشترک و نزدیک دو کشور در مسائل مختلف بین‌المللی بستر مناسبی برای گسترش ارتباطات در مجامع بین‌المللی فراهم کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان بر گفت‌وگو و مشورت میان کمیسیون‌های تخصصی و تبادل و انتقال تجربیات در امر قانونگذاری در مجالس دو کشور تاکید کرد.

در ادامه این دیدار دیه‌گو وین تیمیا با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی کشورمان به اکوادور با ستایش از تاریخ و فرهنگ غنی ایران گفت: ایران و اکوادور دارای دو تمدن تاریخی و کهن می‌باشند که می‌تواند بستر مناسبی برای رشد و توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و آشنایی میان دو ملت را فراهم کند.

وی در پایان، تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را ظالمانه خواند و افزود: تحریم و فشار علیه کشورهای مستقل دنیا رفتاری ناعادلانه می‌باشد و اکوادور همواره تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده است.

در این دیدار طباطبایی نائینی، افضلی‌فرد و بزرگواری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران - اکوادور به بحث و تبادل نظر با همتایان خود در پارلمان اکوادور پرداخته و راه‌های گسترش همکاری‌های پارلمانی میان مجلس دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این ضیافت رییس مجلس ملی اکوادور نیز شرکت کرده و با اعضای هیات پارلمانی کشورمان گفت‌وگوی کوتاهی داشت.

انتهای پیام

کد N311328

وبگردی