آفتاب
سردار سلامی:

سپاه نفوذ سیاست خارجی ایران را عمق می بخشد

سپاه نفوذ سیاست خارجی ایران را عمق می بخشد

تمامی شاخصه‌های تفکر سپاه امروز بر آنچه خواست مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است منطبق می باشد./راوج محاصره علمی و فناوری که همه جهان دروازه های تعامل تکنولوژی را به روی ما بسته اند سپاه به درجه ای از پیشرفت می رسد که قادر است پهپادهایی با قابلیت های عملیاتی بالا و بدون محدودیت برد بسازد و همطراز با پیشرفته ترین کشورها در این صنعت حرکت کند.

سردار سلامی با بیان اینکه هنر اصلی سپاه شکستن اقتدار کلمه غیر ممکن است از رونمایی از سامانه پدافند هوایی پیشرفته سپاه در بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا فضا خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه عصر امروز (شنبه) در آیین رونمایی از 11 جلد نخست مجموعه "سپاه در گذر انقلاب" که با حضور جمعی از فرماندهان اولیه سپاه و دست اندرکاران تهیه و تدوین این مجموعه در سالن کنفرانس روابط عمومی کل سپاه برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: شاهد بلند قامت شدن نهالی هستیم که امروز با اذن پرودگار و تدابیر اعجاز گونه امام (ره) در سرزمین باور و ایمان مردم کاشته شد و امروز به درخت زاری سرشار از شجرات طیبه تبدیل شده که ارتفاع قامتشان را تمامی قدرتهای جهانی لمس می کنند.

وی افزود: سپاه امروز به نهادی معتبر تبدیل شده که قادر است معادلات سیاسی و امنیتی منطقه و حتی جهان را جابه جا کند.

سردار سلامی روح، هویت و اعتبار سپاه را برگرفته از واقعه عاشورا عنوان و تصریح کرد: پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای ظهور در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب عاشورایی عمل کردند و اذهان را نسبت به آن واقعه عینیت بخشیدند.

وی با بیان اینکه عناصر اصلی تشکیل دهنده شخصیت سپاه طی سال‌های متمادی با حمایت ها و مراقبت های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) محفوظ مانده است روح فداکاری و شهادت طلبی را از جمله این شاخصه ها عنوان و خاطر نشان کرد: سپاه همواره با تکیه بر این ویژگی توانسته بر دشمنان غلبه کند و شهادت طلبی به عنوان وجهه برجسته توفیقات سپاه مطرح می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه عشق واقعی پاسداران به رهبری را از دیگران شاخصه های سپاه دانست و تصریح کرد: تمامی شاخصه‌های تفکر سپاه امروز بر آنچه خواست مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است منطبق می باشد.

وی افزود: همچنین سپاه هیچگاه در مقابله با دشمنان هیچ بن بستی را ندیده و از شوکت ظاهری قدرتها نهراسیده است و این ویژگی ها از ابتدا تا به امروز در جسم و جان سپاه و پاسداران و جود دارد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه با گستردگی ابعاد تهدیدات و پیچیدگی توطئه ها و سناریوها سپاه همزمان قدرتمندترمی شود گفت: توفیقاتی که سپاه به آنها دست می یابد بیشتر شبیه تبدیل شدن افسانه ها به واقعیت است.

وی با بیان اینکه هنر اصلی سپاه شکستن اقتدار کلمه غیر ممکن است گفت: دراوج محاصره علمی و فناوری که همه جهان دروازه های تعامل تکنولوژی را به روی ما بسته اند سپاه به درجه ای از پیشرفت می رسد که قادر است پهپادهایی با قابلیت های عملیاتی بالا و بدون محدودیت برد بسازد و همطراز با پیشرفته ترین کشورها در این صنعت حرکت کند.

جانشین فرمانده کل سپاه درادامه از رونمایی از یک سیستم پدافندی پیشرفته در حاشیه بازدید رهبرمعظم انقلاب ازنمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه خبرداد و گفت: در زمانی که به دلیل ترجیح منافع زود گذربر تعهدات استراتژیک سیستم پدافندی دراختیار ما قرار نگرفت عده ای از جوانان ما بدون داشتن الگو به سامانه پدافندی پیشرفته تر از آنچه قرار بود به ما بدهند دست یافتند که در نمایشگاه دستاوردهای سپاه به نمایش درآمد که به دلیل محرمانه بودن این موضوع خیلی رسانه ای نشد.

وی با بیان اینکه موشک های بالستیک سپاه علیه اهداف متحرک "نقطه‌زن" شده اند گفت: تحقق این پدیده به لحاظ فنی بسیار پیچیده است که شاید امریکا هم از آن برخوردار نباشد.

سردار سلامی اظهار داشت: در سایر عرصه ها مانند قدرت زمینی سپاه که از قدرتمندترین کشورهای جهان است نیز این اقتدار به چشم می‌خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه منظومه قدرت سپاه را جهانی و قابل درک برای دشمنان توصیف و تصریح کرد: اینکه امروز سپاه بدون حضور مستقیم نظامی در منطقه و جهان سیاستهای قدرت های بزرگ را متوقف کرده و به شکست می کشاند نشانگرعمق نگاه امام راحل در تاسیس این نهاد مقدس است که موجب عمق بخشی به نفوذ سیاست خارجی ما می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ارتفاعی که سپاه گرفته به میزان قابل ملاحظه‌ای بعد از دوران امام راحل(ره) مدیون هدایت های رهبر معظم انقلاب است که افق های بلندی ازهدایت‌های عمیق راهبردی و تخصصی را در اختیار می گذارند و این هدایت های الهی در رصد سپاه و تبیین و تعیین آرمان های بلند برای سپاه موجب درخشش این نهاد مکتبی شده است.

سردار سلامی در پایان ضمن تقدیر از مجموعه روابط عمومی سپاه و گردآورندگان مجموعه "سپاه در گذر انقلاب" گفت: تدوین تاریخ مشروح سپاه با تمامی فراز و فرودها و شگفتی ها و اعجاب ها اقدامی است که جای تقدیر دارد.

کد N311312

وبگردی