آفتاب
صلیب سرخ هشدار داد:

نیاز فوری به کمک‌های درمانی با افزایش شمار مصدومان در اوکراین

نیاز فوری به کمک‌های درمانی با افزایش شمار مصدومان در اوکراین

کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به وخامت شرایط در شرق اوکراین بر لزوم افزایش کمک های درمانی به مصدومان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، با وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی در‌ دونتسک و به‌ویژه در اطراف فرودگاه بین‌المللی این شهر، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، تجهیزات درمانی به‌شدت مورد نیاز بیمارستان‌ها را برای درمان ده‌ها مجروح درگیری‌های منطقه، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در همین رابطه "ورا رادویک" رئیس دفتر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در دونتسک گفت: با افزایش شمار مصدومان، نیاز فوری به داروها و مواد لازم برای پانسمان وجود دارد. هم‌اکنون کمک‌های درمانی به چهار بیمارستان شهری در ماریوپول و دو بیمارستان در دونتسک ارسال شده است و به زودی به کراماتورسک نیز خواهد رسید.

بر این اساس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به تمامی طرف‌های درگیر در این خشونت‌ها یادآور می‌شود که بایستی به نشان صلیب سرخ که تنها توسط افرادی که تحت کنوانسیون ‌های ژنو مجاز به استفاده از آن هستند، احترام گذاشته شود. به‌علاوه، لازم است تا بدون ایجاد ممانعت به کارکنان صلیب سرخ اجازه داده‌شود تا به وظایف بشردوستانه‌ خود عمل کنند و دارایی‌های متعلق به سازمان‌های صلیب سرخ، از جمله وسایط نقلیه نیز باید از خشونت‌ها در امان باشند.

در کی یف، اودسا و خارکف کارکان کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ بازدید از بازداشت‌شدگان مرتبط با اوضاع کنونی را آغاز کرد‌ه‌اند. هدف صرفا بشردوستانه‌ این بازدیدها، ارزیابی مستقل از شرایط نگهداری این افراد و نحوه‌ رفتار با آن‌هاست.

کد N311276

وبگردی