آفتاب

تظاهرات ضددولتی جوانان لاییک در پایتخت ترکیه

تظاهرات ضددولتی جوانان لاییک در پایتخت ترکیه

آنکارا - ایرنا - شماری از اعضای سازمان جوانان حزب مخالف جمهوری خواه خلق ( لاییک ها) در سالروز تظاهرات مردمی پارک گزی روز شنبه در آنکارا پایتخت ترکیه دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا ، به رغم تدابیر شدید امنیتی در خیابان های مرکزی شهر آنکارا ، شماری از اعضای سازمان جوانان حزب مخالف جمهوری خواه بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور امروز تظاهرات اعتراض آمیزی در آنکارا برگزار کردند.

معترضان همچنین یاد و خاطره 301 نفر از قربانیان انفجار معدن سوما در غرب ترکیه را گرامی داشتند.

براساس گزارشات دریافتی ، اعضای این سازمان همچنین در میدان ˈبشیکتاشˈ استانبول تجمع و دست به تظاهرات زدند.

افزون بر آن شماری از معترضان نیز امروز در سالروز تظاهرات ضد دولتی پارک گزی در شهر آنتالیا تجمع و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

گروه ˈ همبستگی تقسیم ˈ به همراه برخی از اتحادیه های کارگری و نهادهای مدنی با وجود تدابیر شدید امنیتی در نظر گرفته شده از سوی شهربانی ترکیه ، در سالروز تظاهرات پارک ˈ گزی ˈ امروز تظاهراتی در شهرهای مختلف این کشور برگزار می کند.

گروه همبستگی تقسیم به همراه شماری از اتحادیه های کارگری ، احزاب مخالف دولت ترکیه و نهادهای مدنی سازماندهی این تظاهرات را در نخستین سالگرد تظاهرات پارک گزی میدان تقسیم استانبول ، برعهده گرفته است.

در پی دعوت گروه همبستگی تقسیم برای شرکت مردم در این تظاهرات ، مقام های امنیتی شهر استانبول در نشستی به ریاست ˈسلامی آلتین اولوکˈ رییس شهربانی استان استانبول تدابیر امنیتی شدید اتخاذ و اعلام کرد که 25 هزار مامور پلیس و 50 دستگاه ماشین آبپاش در نزدیکی پارک گزی مستقر خواهند شد. شهربانی استانبول اعلام کرد که خیابان های منتهی به میدان تقسیم روز شنبه با 25 هزار پلیس کنترل خواهد شد.

خاورم ** 230 **1010
کد N311275

وبگردی