آفتاب
زیبا کلام:

مشکلات معیشتی مردم را در غارتهای آقازاده ها ببینید/ باب تحریمها چهار طاق باز است

مشکلات معیشتی مردم را در غارتهای آقازاده ها ببینید/ باب تحریمها چهار طاق باز است

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه گره زدن مشکلات معیشتی مردم به تحریمها اشتباه بزرگی است گفت: مشکلات معیشتی را باید در غارتهای آقایان و آقازاده ها پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زیبا کلام استاد دانشگاه در نشست دلواپسی از گره خوردن چرخ زندگی مردم به مذاکرات هسته ای که با عنوان "آدرس غلط" عصر امروز شنبه برگزار شد در پاسخ به این سوال که تحریم ها کدام قسمت اقتصاد ما را در نظر گرفته و آیا ساختار تحریمها دچار سستی شده است گفت: آقای روحانی با این تصور اشتباه که کاستن فناوری ها به رفع تحریم می انجامد و بهبود معیشت را حاصل می شود توافقنامه ژنو را رقم زد.

وی به 5 شاکله مهم تحریمها اشاره کرد و گفت: فروش نفت، بازگشت حدودصد میلیارد دلار اموال مسدود شده ایران، تحریمها و قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران و تحریمهای اتحادیه اروپا و دولت آمریکا از مهمترین شاکله های تحریمها بودند.

این استاد دانشگاه در تشریح بیشتر این مساله گفت: طول تحریمها یک میلی متر نیز کاهش پیدا نکرده است.

وی درباره بازگشت صد میلیارد دلار اموال مسدود شده ایران گفت: در توافق نامه ژنو تاکید شده است امکان بازگشت مقداری از مبلغ فراهم شده است. یعنی صحبت از بازگشت نیست و از 12 ژانویه باید 6 قسط از داراییها را دریافت می کردیم اما هنوز این جمله را از یکی از مسئولین نشنیده ایم که مثلا فلان مقدار برداشت شده است.

زیبا کلام درباره تحریمهای اتحادیه اروپا و دولت آمریکا یادآور شد: بر طبق توافقنامه ژنو هیچ تحریم جدیدی مرتبط با هسته ای توسط آژانس اتحادیه اروپا و آمریکا اعمال نمی شود.این "جدید" معنا دارد یعنی تمام تحریمهای اتحادیه اروپا به قوت سرجایش باقی است. ما شاهد بودیم سه روز بعد از توافقنامه ژنو 17 شرکت کشتیرانی توسط کنگره آمریکا تحریم شدند و باب تحریمها چهار طاق باز است و این در حالی است که روحانی گفته است ساختار تحریمها ترک برداشته است.

وی با بیان اینکه گره زدن معیشت مردم به تحریمها اشتباه بزرگی است تاکید کرد: مشکلات معیشتی را باید در سوء مدیریتها و غارتهای آقایان و آقازاده ها دید.

 

 

 

 

کد N311259

وبگردی