آفتاب

شبکه تروریستی منحل شده اسپانیا قصد حمله به مراکش را داشت

شبکه تروریستی منحل شده اسپانیا قصد حمله به مراکش را داشت

مادرید- ایرنا - وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد شش تروریست بین المللی که روز جمعه در ˈملیاˈ واقع در جنوب اسپانیا دستگیر شدند، قصد حمله به مراکش را داشتند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رسمی افه، نیروهای پلیس و گارد انتظامی اسپانیا بامداد روز جمعه طی عملیات مشترکی موسوم به ˈجاورˈ، شش تروریست عضو یک شبکه بین المللی جذب و اعزام نیرو برای جنگ در کشور مالی و لیبی را دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، بین دستگیرشدگان یک تروریست اسپانیایی حضور دارد که دوره های آموزشی را در اردوگاهی در کشور مالی تحت عنوان ˈجنبش یگانگی و جهاد در غرب آفریقا ˈ گذرانده و به تازگی به اسپانیا بازگشته است.

وزارت کشور اسپانیا افزود: این شبکه تروریستی آماده شده بود فعالیت خود در جذب و اعزام تروریست ها به مناطق جنگی مالی، لیبی و سوریه را به مرحله ی تشکیل یک زیر ساخت پایدار در ملیا و ˈنادورˈ با جنگجویان بازگشته از این جنگ ها گسترش دهد.

کارشناسان مبارزه با تروریست و وزارت کشور اسپانیا معتقدند مرحله جذب و اعزام تروریست ها به خارج به پایان خود نزدیک شده و اکنون شمار بسیار مهمی از این تروریست های آموزش دیده و با تجربه قصد دارند به کشورهای خود باز گردند و حملات تروریستی در کشورهایشان انجام دهند.

اروپام **1234**1485/1547
کد N311236

وبگردی