آفتاب

قائم مقام وزیر کشور: صدور مجوز راهپیمایی با استانداری است/ قضیه شمشیرباز ربوده شده، شخصی بوده

قائم مقام وزیر کشور: صدور مجوز راهپیمایی با استانداری است/ قضیه شمشیرباز ربوده شده، شخصی بوده

مهر نوشت:

قائم مقام وزیر کشور در خصوص برپایی راهپیمایی طرفداران سیاست خارجی گفت: این اجتماع باید با اخذ مجوز از استانداری برگزار شود و صدور این مجوز نیز به عهده استانداری است.

حسینعلی امیری در پایان نشست شورای معاونین وزارت کشور که عصر امروز در این وزارتخانه برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه آیا وزارت کشور مجوز برگزاری راهپیمایی در حمایت از سیاست‌های خارجی دولت داده است گفت: اجازه صدور مجوز برای برپایی اجتماعات به عهده استانداری‌هاست.

سخنگوی وزارت کشور: می‌توانید از استانداری سوال کنید و آن‌ها جواب دهند اگر ایجاد تجمع به صلاح نباشد با استدلال و دلیل برهان درخواست تجمع رد می‌شود و به هر حال این موضوعی است که باید استانداری بررسی کند  و صدور مجوز نیز بر عهده استانداری است.

امیری همچنین در خصوص وضعیت حامد صداقتی شمشیر باز کشورمان که در ماه گذشته توسط افراد ناشناس در منطقه خاش ربوده شده بود گفت: قراین و شواهد نشان می‌دهد که یک موضوع شخصی است و در استان این پرونده در استان سیستان و بلوچستان در دستگاه قضایی در حال پی‌گیری است و شورای تامین استان این موضوع را در حال بررسی دارند و تا به امروز نتیجه مشخصی از این بررسی‌ها گرفته نشده است.

وی همچنین با اشاره تشکیل کمیته امنیتی میان ایران و پاکستان گفت: اجرای موافقت نامه‌های امنیتی نیاز به تعهدات حقوقی داردو مستلزم تشریفات حقوقی است و شرایط امنیتی استان سیستان و بلوچستان نیز شرایط خوبی دارد اما پاکستان در حوزه خود به خصوص در نزدیکی مرزهای ایران حاکمیت جدی ندارد.

قائم مقام وزیر کشور همچنین در خصوص امنیت استان سیستان و بلوچستان گفت: امنیت حاصل شده از تشکیک مساعی و همکاری بسیار خوب سپاه، مرزبانی، نیروهای اطلاعاتی و مدیریت خوب مدیران سیستان و بلوچستان است.

وی موضوع حجاب و عفاف را یکی از برنامه‌های جدی وزارت کشور نام و برد و گفت: این موضوع مرتب از ناحیه وزیر کشور در حال پی‌گیری است و معاون اجتماعی با حضور وزیر و دستگاه ذیربط جلسات کارشناسی برگزار می‌کنند. که آخرین جلسه آن دو هفته پیش بود.

امیری افزود: هر کدام از دستگاه‌های زیربط در این جلسات گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده را در این زمینه می‌دهند و توسط شورای اجتماعی نیز بازرس‌هایی برای پی‌گیری فعالیت‌های دستگاه‌های ذیربط تعیین شده و طرح عفاف و حجاب از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

 

45503

کد N311228

وبگردی