آفتاب

رایزنی های پارلمانی هیات ایرانی در اکوادور

رایزنی های پارلمانی هیات ایرانی در اکوادور

تهران - ایرنا - گروه دوستی پارلمانی ایران که به اکوادور سفر کرده است، با نایب رییس پارلمان و رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل اخبار و رسانه های گروهی مجلس، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در راس هیات پارلمانی ایران به اکوادور و کلمبیا سفر کرده است و مصطفی افضلی فرد ، طباطبایی نژاد و سیدعلی محمد بزرگواری از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و اکوادور در این هیات حضور دارند.

فولادگر که ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و اکوادور را بر عهده دارد، در دیدار با همتای اکوادوری خود با اشاره به وجود بسترهای مناسب در بخش انرژی دو کشور گفت: ظرفیت های فراوانی در بخش های انرژی و معدن ایران و اکوادور وجود دارد که باید با توسعه مراودات و انتقال تجربیات از آن استفاده کرد.

وی با بیان این که مقاومت و ایستادگی مردم ایران و اکوادور در برابر نظام سلطه سبب توسعه خودباوری دو کشور شده است، گفت: مواضع مشترک دو کشور در مسایل بین المللی زمینه خوبی برای گسترش ارتباطات در مجامع بین المللی فراهم کرده است.

دیه گو وین تیمیا رییس گروه دوستی پارلمانی اکوادور و ایران نیز تحریم های اعمال شده علیه ایران را ظالمانه خواند و تاکید کرد: تحریم و فشار علیه کشورهای مستقل دنیا رفتاری ناعادلانه است.



** دیدار با نایب رییس پارلمان اکوادور

فولادگر همچنین در دیدار با خانم «روسانا آلوار رادو» نایب رییس مجلس اکوادور با اشاره به عضویت دو کشور در اوپک گفت: ظرفیت های صنعتی و تکنولوژیکی فراوانی بین دو کشور وجود دارد که با اجرایی شدن موافقت نامه ها محقق می شود.

نایب رییس پارلمان اکوادور نیز در این دیدار سطح روابط سیاسی دو کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: کشورهای قدرتمند همواره به دنبال ایجاد اخلال در روابط میان اکوادور و ایران هستند که به این خواسته نخواهند رسید.



** ملاقات با رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اکوادور

«فرناندو بوستامانته» رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اکوادور نیز در دیدار رییس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و اکوادور با اشاره به بحران سوریه خاطر نشان کرد: بحران سوریه را باید مردم سوریه حل کنند و دخالت کشورهای خارجی و ارسال سلاح برای گروه های تروریستی بحران را در این کشور و خاورمیانه افزایش می دهد.

وی استفاده ابزاری و دوگانه از حقوق بشر و انرژی هسته ای از جانب قدرت های استکباری را خطری برای صلح و امنیت جهانی دانست و بر حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای تاکید کرد.

سیام**2025 **1449
کد N311183

وبگردی