آفتاب

وقتی کفش‌ها انگشتان پا را چکشی می‌کنند

وقتی کفش‌ها انگشتان پا را چکشی می‌کنند

پوشیدن کفش‌های تنگ و باریک از اصلی‌ترین دلایل بروز این عارضه است.

علی ترکمان متخصص ارتوپد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به انگشت چکشی اذعان داشت: عارضه‌ی انگشت چکشی نوعی دفورمگی انگشت پا است که در آن بند انتهای انگشت دوم یا سوم پا به طرف پایین خمیده می‌شود و فرد قادر به صاف کردن آن نیست.

وی ادامه د اد: عارضه‌ی انگشت چکشی در دیگر انگشتان پا می‌‌تواند به وجود بیاید و در واقع وقتی نوک انگشت پا با کف کفش برخورد می‌کند باعث ایجاد درد می‌شود.

این متخصص با اشاره به دلایل بروز این بیماری افزود: پوشیدن کفش تنگ و باریک از اصلی‌ترین دلایل بروز این عارضه است و هم‌چنین عوامل ژنتیکی، بلند بودن انگشت را نیز می‌توان از دیگر دلایل بروز این بیماری دانست.

به گفته دکتر ترکمان در این راستا معیارهای مناسب خرید کفش عبارتند از: اندازه‌ی قسمت انتهایی نوک کفش از داخل تا انگشت شصت حدود 12 میلی‌متر فاصله داشته باشد، بهتر است در هنگام بعد از ظهر خرید کفش انجام شود همچنین باید پاشنه‌ی پا هماهنگ با کفش بلند شود و وقتی که در هنگام خم کردن پنجه پا یک چین‌خوردگی ایجاد می‌شود باید هماهنگ با چین روی پا باشد.

وی در پایان در خصوص درمان عارضه‌ی انگشت چکشی اظهار داشت: چنان‌چه این مشکل برطرف نشود تنها راه درمان جراحی است که مهم‌ترین فاکتور آن مشکل در پوشیدن کفش و درد آن است.
کد N311083

وبگردی