آفتاب
وزیر کشور:

سند متقنی درباره پناهنده شدن دانایی‌فر به آمریکا نداریم/جانشین میرولد تعیین نشده است

سند متقنی درباره پناهنده شدن دانایی‌فر به آمریکا نداریم/جانشین میرولد تعیین نشده است

وزیر کشور ضمن این‌که از برگزاری همایشی در سالروز انتخابات ریاست جمهوری خبر داد، گفت: سند متقنی مبنی بر پناهنده شدن جمشید دانایی‌فر به آمریکا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز در حاشیه جلسه معاونین وزارت کشور در جمع خبرنگاران ضمن اینکه از برگزاری همایشی در سالروز انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد خبر داد، گفت: این برنامه از سوی ریاست جمهوری به میزبانی وزارت کشور در این روز برگزار خواهد شد.

وی درباره رفتن مهندس میرولد از معاونت سیاسی وزارت کشور نیز اظهار کرد: آقای میرولد در بدو حضورشان در وزارت کشور این موضوع را عنوان کردند که به طور موقت در این مسوولیت خواهند بود و تا تعیین مسوولان اصلی وزارت کشور، به دوستان کمک می‌کنند ولی بعد از آن در این مسوولیت نخواهند بود.

رحمانی‌فضلی افزود: ما اصرار زیادی داشتیم که از خدمات و لطف آقای میرولد کماکان بهره ببریم اما با توجه به شرایطی که خودشان داشتند، در جلسه شورای معاونین با ایشان خداحافظی شد و البته با توجه به اینکه تیم وزارت کشور تیمی هماهنگ، منسجم، همراه و قوی است، خلاء ایشان کاملا سخت و مشکل خواهد بود، ولی ما رضایت قلبی ایشان را می‌خواهیم.

وزیر کشور افزود: البته مقرر شده است که آقای میرولد در امور مشاوره ای با وزارت کشور مشارکت داشته باشند.

وی با بیان این که برای نفر بعدی در این سمت به صورت خاص فکر نشده، ولی به هر ترتیب در این زمینه به جمع‌بندی خواهیم رسید، گفت: تا زمانی که نفر بعدی در این جایگاه مشخص شود، خودم مسوول این معاونت خواهم بود.

رحمانی‌فضلی همچنین در قالب پرسش به سوال خبرنگاری درباره سرنوشت جمشید دانایی‌فر اظهار کرد: در سفری که به پاکستان داشتم، به نخست‌وزیر این کشور، همچنین فرمانده ارتش، اطلاعات و وزیر کشورشان مستنداتی را ارائه دادیم که یکسری از این مستندات مربوط به آزادی سربازان آزاد شده بود و برخی مستندات دیگر را از طرق دیگر جمع‌آوری کرده بودیم. آنها به ما قول دادند که موضوع را پیگیری کنند ولی به هر ترتیب ما از طریق مجاری دیپلماتیک این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و به وقتش آن را بیان می‌کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که خبر پناهنده شدن دانایی‌فرد به آمریکا صحت دارد، گفت: ما هیچ سند متقنی در این باره نداریم و فکر نمی‌کنیم که این خبر درست باشد.

انتهای پیام

کد N311031

وبگردی