آفتاب

مهمترین اخبار از سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

مهمترین اخبار از سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

همزمان با برگزاری سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، مسئولان، متسابقان، هنرمندان و دست‌اندرکاران برگزاری، این مسابقات را راهی برای مقابله با فرهنگ و همجمه‌های غرب دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ثمرالدین صمداف دانشجوی 31 ساله دوره دکترا که به زبان فارسی تکلم می‌کند در خصوص سطح مسابقات گفت: سطح مسابقات در این دوره، از لحاظ کمی و کیفی تغییر یافته است و سطح آن نسبت به دور‌های قبلی بالاتر است.

متسابق تاجیکی حضور داوران مصری در این دوره مسابقات را از ویژگی‌های کیفی آن دانست.

متسابق تاجیک شرکت کننده در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: حضور قاریان و متسابقین از کشورهای اروپایی ویژگی بارز این دوره از مسابقات قرآن کریم است

وی در خصوص نحوه آشنایی خود با قرآن خاطرنشان کرد: از سنین کودکی پدر و مادر و برادر بزرگترم انگیزه لازم را برای گام برداشتن در راه قرآن در من ایجاد کردند.

صمداف که هم اکنون به عنوان دانشجوی دکترای جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل است گفت: از سال 1386 تاکنون در مسابقات جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده‌ام و تاکنون به عنوان رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نائل شده‌ام.

وی همچنین رتبه سوم رشته تلاوت را در مسابقات دانشجویی مشهد به دست آورده است و آن را از افتخارات قرآنی خود در دوران حضور در جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

متسابق تاجیک با تشکر از مهمان نوازی مردم کشورمان یادآور شد: مردم ایران، مردمی مهمانواز هستند و ان‌شاءالله ما هم بتوانیم قدر این میهمان نوازی را در مدت زمان موقتی که در ایران هستیم بدانیم و از عهده آن بربیایم.

محمدالدین صمداوف در خصوص تأثیر قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی در جامعه تأکید کرد: برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن اگر چه تأثیر مهمی در جامعه دارد، اما همه آن مقدمه‌ای به شمار می‌رود تا در انسان ایجاد انگیزه کند و زمینه‌ای را فراهم کند تا بتوانیم به کلام خدا خدمت کنیم.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

کارگاه‌های آموزشی قرآن همزمان با سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تالارهای جنبی سران اجلاس برگزار شد.

زمان نامیان مسئول کارگروه آموزش با اعلام این موضوع اظهار داشت: کارگاه آموزشی تربیت معلم پیش دبستانی با حضور استاد محسنی و خواهران علاقمند برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه آموزشی که با حضور گسترده خواهران برگزار شد، روش‌های انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان به گونه‌ای که همراه با بازی و علائم خاص بود و یادگیری آن برای کودکان شیرین و آسمان باشد، برگزار شد.

به گفته مسئول کارگروه آموزش، این کلاس هر روز از ساعت 15 الی 20 برگزار می‌شود و شرکت عموم در آن آزاد است.

زمان نامیان همچنین از شکل‌گیری کلاس کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی در تالارهای جنبی سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و افزود: در این کلاس آموزشی که اساتیدی همچون اقبالی و محمودیان حضور داشتند، پیرامون خشم و آسیب‌هایی که این آفت ممکن است به آسایش زندگی و روان انسان‌ها وارد کند پرداخته شد.

فعالیت‌های قرآنی گردوغبار فرهنگ غربی را از زندگی ما پاک می‌کند

مشاور رئیس مجلس گفت: مهمترین صادرات فرهنگی بین‌المللی قرآن کریم همدلی، صفا، صمیمیت و گسترش مفاهیم قرآنی در جهان است.

حسن زمانی بیان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از جایگاه ویژه‌ای در کشور ما برخوردار است چرا که هم در راستای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی در داخل و خارج از کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه قرآن نه تنها فاصله بین مسلمین را از بین می‌برد بلکه در میان سایر ادیان نیز ارتباط نزدیکی برقرار می‌کند، گفت: از جمله تأثیرات معنوی مسابقات بین‌المللی قرآن در داخل کشور گسترش این قبیل مسابقات در سطح شهرستان‌ها و استانهای سراسر کشور است.

زمانی با تأکید بر اینکه جهان اسلام در شرایط کنونی در موقعیت خاص و ویژه ای به سر می‌برد افزود: از محافل و گردهمایی بزرگ قرآنی باید در راستای افزایش اتحاد امت اسلامی نهایت بهره را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری بین‌المللی مسابقات قرآن کریم ثابت می‌کند که ایران حامی آموزه‌های قرآنی و دین اسلام در عمل است، افزود: برابری، صلح، دوستی، مهمترین پیام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی از عملکرد سازمان اوقاف در برپایی این قبیل مسابقات قدردانی کرد و افزود: سازمان اوقاف به مهمترین وظیفه خود در طول انقلاب در خصوص مباحث قرآنی به خوبی عمل کرده است.

زمانی به اهمیت انس و الفت هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن اشاره و تصریح کرد: هر اندازه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است.

وی ادامه داد لازم است مجلس و دولت با تشکیل کارگروهی مشترک در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی و اثر بخشی آن در رفتار و کردار جوانان تشکیل دهند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: با توسل به قرآن و فرهنگ غنی اسلامی می‌توانیم گردوغباری را که روی سطح زندگی ما نشسته است پاک کرده و در عمل به سمت و سوی سبک زندگی اسلامی حرکت کنیم.

مسابقات بین‌ا‌لمللی راهی برای مقابله با فرهنگ غرب است

خواننده تصنیف‌های انقلابی با بیان اینکه هنر باید در خدمت انتقال مفاهیم قرآنی قرار گیرد، تواشیح و همخوانی قرآن را یکی از راه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر قرآن در بین جوانان و نوجوانان دانست.

استاد محمدگلریز با بیان اینکه قرآن خواندن را از پدر و مادرش آموخته است، گفت:پدر و مادرم اهل قرآن خواندن بودند و من خواندن قرآن را از آنها آموختم. معتقدم که قرائت و انس با قرآن کریم می‌تواند برای انسان شادی آور باشد و روح آدم را شکفته و امید به آینده را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به سخن امام علی(ع) در نهج البلاغه ادامه داد: امام علی(ع) درباره قرآن کریم، تعاریف زیبایی در نهج البلاغه به کار برده است؛ مثلا اینکه قرآن بخوانید چرا که بهترین سخن است و همانا قرآن بهار دلهاست، قرآن شفای سینه‌های بیمار است و ... به اعتقاد بنده، قرآن کریم، کلام آسمانی و وحیانی است و اگر انسان بخواهد کلام خدا را بخواند و یا گوش دهد باید تنها سراغ قرآن برود و از سوی دیگر تنها معجزه ماندگار الهی و حجت خداوند به شمار می‌آید.

استاد گلریز ادامه داد: کلید آیه‌های زندگی قرآن است. قرائت قرآن کریم و توجه به معانی آن، باعث حس آرامس و افزایش اطلاعاتمان می‌شود.

خواننده سرودهای انقلابی خاطر نشان کرد: ما باید هنر را در خدمت قرآن قرار بدهیم و یکی از نمونه های بارز این کار، تواشیح و همخوانی قرآن کریم است. این روش ها باعث تاثیرگذار بیشتر قرآن بر روی انسان می‌شود.

گلریز، خواننده تصنیف‌های جاودانه و انقلابی گفت: تلاش‌های استاد صبحدل به ابداع همخوانی قرآن منجر شد و می‌توان گفت که وی هنر تواشیح را در ایران پایه‌گذاری کرد.

وی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم را راهی برای مقابله با فرهنگ غرب دانست و گفت:میزبانی ایرانی در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم می تواند بازتاب وسیعی در کشورهای اسلامی داشته باشد. این مسابقات راهی برای مقابله با فرهنگ و همجمه های غرب است و می تواند پتانسیل خوبی برای جذب جوانان و نوجوانان به مفاهمیم قرآنی داشته باشد.

این هنرمند اظهار داشت: تبلیغات صدا و سیما در زمینه انعکاس این مسابقات کار بسیار مهمی است. شبکه های تلویزیونی در طول برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم می‌توانند آن را پوشش بدهند و نباید فقط به شبکه های خاص مثل شبکه قرآن اکتفا شود. تبلیغ این مسابقات از شبکه های تلویزیون می تواند آثار مطلوبی بر روی مخاطبان بگذارد و آنها را برای تماشای مسابقات بین المللی قرآن ترغیب کند.

نگاهمان به سینمای قرآنی تخصصی باشد

بازیگر سریال روزهای زندگی با بیان اینکه باید نگاهمان به سینمای قرآنی، تخصصی و حرفه‌ای باشد، وجود قرآن پژوهان متخصص را در سینمای قرآنی ضروری دانست.

این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: قرآن کتابی مشترک میان مسلمانان جهان است و می تواند عاملی برای اتحاد باشد. برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم هم نشانگر این اتحاد بزرگ جهانی است که حس همدلی و برادری را در میان مسلمانان قوت می بخشد.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات باعث اهمیت دادن به مفاهیم و ارزش های قرآنی و همچنین عمل به رهنمودهای آن می شود. جوانان کشور ما با درک معانی قرآن کریم می‌توانند نکته های قرآنی را در زندگی خود به کار بگیرند و با عمل به آن، راه سعادت دنیوی و اخروی خود را بیابند.

بازیگر سریال همسفر با بیان اینکه علاقه زیادی به قصه‌های قرآنی دارد، گفت:همیشه از خواندن قصه‌های قرآنی لذت می‌برم و اعتقاد دارم که قصه حضرت یوسف (ع) یکی از شیرین ترین داستان‌های قرآنی است. صبر و شکیبایی و توکل به خدا و عبرت آموزی و ... از جمله پیام‌های این داستان است. به تصویر کشیدن این داستان‌ها برای مخاطب جذابیت دارد. ما باید تلاش کنیم تا سناریو نویس و متخصص به مسائل قرآنی را به هم نزدیک کنیم تا فیلم با کیفیت بالایی ساخته شود.

مظفری، سینمای قرآنی را سینمای تخصصی برشمرد و تصریح کرد:سازندگان و دست اندرکاران سینمای قرآنی در ساخت فیلم‌های خود به مسائل شرعی و عرفی برخورد می کنند که باید از یک گروه متخصص و قرآن پژوه بهره ببرند. رجوع کردن به کتب معتبر اسلامی و دیدار با علمای عالیقدر و مراجع تقلید در ساخت فیلم های قرآنی کمک شایانی به نویسندگان می‌کند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۰ ادامه داد:سریال های اصحاf کهف و حضرت یوسف (ع) فیلم های قابل قبولی بودند اما باید قبول کنیم که این ها شروع کار است و باید در آینده قوی تر کار کنیم. به اعتقاد بنده، قصه های قرآنی جذابیت هایی دارد که اگر شاهد پخش آن در سینما باشیم،‌ اثر گذاری اش بیشتر خواهد شد. سینما ابزاری برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در همه مراحل زندگی، عمل به قرآن کریم را سرلوحه کار خویش قرار دهیم چرا که سعادت این دنیا و آن دنیای ما، گره خورده به قرآن کریم است.

امام خمینی از رهبران بزرگ جهان معاصر است.

متسابق اهل آفریقای جنوبی، با مقایسه امام خمینی (ره) و نلسون ماندلا به عنوان دو شخصیت محبوب، آنان را اثرگذارترین رهبران جهان معاصر دانست.

س: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

ج: محمد رافق صالح از آفریقای جنوبی هستم و 27 سال سن دارم

س: مشکل شما چیست و در چه رشته‌ای شرکت کرده‌اید

ج: من مشغول آموزش قرآن به دانش آموزان و دانشجویان هستم و در این دوره از مسابقات در رشته قرائت شرکت کرده‌ام.

س: به نظر شما سطح مسابقات قرآن در سی‌ویکمین دوره آن چگونه است؟

ج: الحمدالله مسابقات در سطح خوبی قرار دارد، من قبل از این مسابقه یک بار دیگر در سال 2009 در مسابقات لیبی شرکت کرده بودم، ولی آنها به این شکل و وسعت مسابقات را برگزار نکرده بودند و فکر می‌کنم، این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح جهانی از ویژگی مهمی برخوردار است.

س: ویژگی مهم این مسابقات چیست؟

ج: من از زمانی که به اینجا وارد شدم، دیدم که مردم و مسوولان ایرانی به قرآن و مسائل آن توجه خوبی نشان می‌دهند و این بهترین خاطره‌ای است که من می‌توانم، هنگام برگشتن به کشورم برای مردم و آشنایانم بیان کنم.

همچنین می‌توانم این موضوع را برای آنها بگویم که در ایران چقدر خانم‌ها و بچه‌ها به قرآن علاقه و گرایش دارند.

لطفاً در مورد مسلمانان آفریقای جنوبی کمی توضیح دهید؟

حدود 5 درصد از جمعیت در آفریقای جنوبی را مسلمانان تشکیل می‌دهند و در جامعه بسیار قوی و تأثیرگذار هستند.

متاسفانه مسلمانان در حکومت آفریقای جنوبی نقش آنچنانی ندارند، در زمینه فعالیت‌های مذهبی، آزاد هستیم ولی مثل ایران نیست و خیلی آرزومندیم یک روز کشور ما مثل ایران اسلامی باشد و جنبه‌های ظاهری اسلامی را در آن مشاهده کنیم.

مثلاً در مورد پوشش زنان بسیار جالب توجه است بگویم زنان در ایران نمی‌خواهند شبیه ستاره‌های غربی باشند، بلکه با پوشش اسلامی خود به الگویی برای سایر زنان جهان تبدیل شده‌اند.

س: آیا پیش از سفر به ایران در مورد انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) اطلاعاتی داشتید؟

ج: امام خمینی رهبر بزرگی بودکه مردم ایران بسیار به آن عشق می‌ورزند و بر علیه دیکتاتوری قیام کرد و از این جهت نلسون ماندلا شباهت زیادی به امام خمینی دارد که در اینجا، مردم خیلی دوستش داشتند و آن هم برعلیه ظلم مبارزه کرد.

امام خمینی نه تنها در ایران، بلکه در جهان ا سلام، شخصیت شناخته شده‌ای است و مردم بسیاری از جهان ایشان را دوست دارند.

شرکت در طرح ملی ختم قرآن با ارسال عدد 31

به مناسبت سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، طرح ملی ختم قرآن کریم اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این طرح و اهداء ثواب قرائت به ساحت بقیه‌الله اعظم(عج)، عدد 31 را به سامانه 10000114114 ارسال کنند.

تجربیات ایران دربرگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم به بنگلادش منقل شود

شمیم افضل، رئیس بنیاد اسلامی بنگلادش در نشست فرهنگی - قرآنی که از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در داکا برگزارشد، خواستار انتقال تجربیات ایران در زمینه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم شد.

نشست فرهنگی - قرآنی رایزنی فرهنگی کشورمان در داکا با حضور شمیم افضل رییس بنیاد اسلامی بنگلادش، سیف زاده سرپرست سفارت و اصغر خسروآبادی سرپرست رایزنی فرهنگی ایران، علیرضایی نماینده جامعه المصطفی در بنگلادش ، طارق سراجی رییس گروه زبان و ادبیات فارسی و مدیران ارشد بنیاد اسلامی بنگلادش ، معاونین و جمعی از کارشناسان این بنیاد و دو نماینده قرآنی بنگلادش که برای شرکت در سی و یکمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران انتخاب شده اند، برگزار شد.

شمیم افضل، رییس بنیاد اسلامی بنگلادش در این نشست ابراز امیدواری کرد که این دیدار فتح بابی برای ارتباط بیشتر رایزنی فرهنگی ایران با این بنیاد باشد.

وی افزود: جنس کار رایزنی فرهنگی ایران با بنیاد اسلامی بنگلادش خیلی نزدیک است و ما حوزه‌های فعالیتی مشترک فراوانی با هم داریم که با تدوین برنامه‌هایی جامع، فعالیت های مشترک خود را آغاز کنیم .

"شمیم افضل" در ادمه سخنان خود پیشنهاد کرد: ماه مبارک رمضان می تواند فضای خوبی برای حضور پر رنگ تر رایزنی فرهنگی ایران در مسجد بیت المکرم برای انجام فعالیت‌های قرآنی ، برگزاری نمایشگاه و انجام ملاقات‌های بیشتر برای ادامه کارهای مشترک دو مجموعه فرهنگی اسلامی باشد.

رییس بنیاد اسلامی بنگلادش، همچنین گفت: در زمینه‌های چاپ و نشر کتاب، نقاط مشترک زیادی داریم و بنیاد اسلامی بنگلادش آماده‌ی همکاری در زمینه‌های مختلف با رایزنی فرهنگی ایران است و در مواردی همچون برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، نیازمند کمک و انتقال تجربیات ایران توسط رایزنی است. لذا از رایزنی تقاضا داریم تجربیات ایران را به ما انتقال دهند تا در سال های آینده شاهد برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی در بنگلادش باشیم.

همچنین در این نشست "خسروآبادی" سرپرست رایزنی فرهنگی ایران نیز فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش را تشریح و تاکید کرد: تمامی فعالیت‌ها بر اساس بندهای موجود در تفاهم نامه‌ی علمی_ آموزشی امضا شده بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش است که در نهایت آشنایی و نزدیکی دو کشور به لحاظ فرهنگی ، ترویج زبان و ادبیات فارسی ، تعاملات اسلامی، دینی و......است.

وی افزود: رایزنی فرهنگی ایران تمام تلاشش را خواهد کرد تا تجربیات ایران را در زمینه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم به بنیاد اسلامی بنگلادش منتقل کند.

سیف زاده، سرپرست سفارت ایران در بنگلادش نیز در رابطه با تعامل و تفاهم فرهنگی میان ایران و بنگلادش، گفت: از تفاهم و تعامل به وجود آمده بین رایزنی فرهنگی ایران و بنیاد اسلامی بنگلادش خرسندم و در موقعیت کنونی ضروری است.

وی در ادامه، تصریح کرد: هرچه تعامل بیشتری باهم داشته باشیم می توانیم، حوزه های کاری مشترک بیشتری را برای خود تعریف کنیم که نتیجه این فعالیت‌های مشترک ارایه راهکارهای مناسب برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام خواهد بود.

مسابقات بین المللی قرآن ایران هر سال ارتقاء می یابد

داور مسابقات بین المللی قرآن کریم از کشور مصر با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران از نقاط قوت بسیاری برخودار است گفت: به حمد الله مسابقات بین المللی قرآن ایران هر سال بهتر از سال های قبل برگزار می شود.

احمد احمد نعینع داور مسابقات بین المللی قرآن کریم از کشور مصر گفت: ایران کشور خوب و زیبایی است و مردمان بسیار مهربان و مهمان دوستی دارد. مردم این کشور به قرآن علاقه بسیاری دارند و من این مسئله را در جلسات که داشته ام متوجه شدم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران از نقاط قوت بسیاری برخوردار است، گفت: به حمد الله مسابقات بین المللی قرآن ایران هر سال بهتر از سال های قبل برگزار می شود.

نعینع پیرامون هیئت داوران و نحوه داوری در مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران گفت: با تاکیدی که برگزار کنندگان مسابقات بین المللی قران دارند و با توجه به حساسیت موضوع هیئت داوران هر سال از گروه زبده تری انتخاب می شوند و به همین دلیل هیچ اشکالی را نمی توان بر سیستم داوری مسابقات بین المللی ایران گرفت چون داوران انتخابی بسیار در سطح بالایی قرار دارند.

این داور مسابقات بین المللی قرآن کریم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نتیجه داوری مسابقات در ایران سیاسی است یا خیر که هر سال نماینده ایران در مسابقات حائز رتبه برتر می شود گفت: سطح متسابقین ایرانی بسیار بالاست البته با توجه به مباحثی گفتم و نظارت خوبی که بر این مسابقات صورت می گیرد فرضیه سیاسی بودن نتایج مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران منتفی است.

فضای مجازی در خدمت انتقال مفاهیم قرآنی

کارگروه فضای مجازی زیر مجموعه کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی مسابقات از جمله کارگروه پنجگانه فعال در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

مهدی منصوری مسئول کارگروه فضای مجازی در این باره گفت: فعالیت این کارگروه یک سال قبل از آغاز این دوره مسابقات آغاز شده است.

وی ادامه داد: در جهت بهره‌مندی علاقمندان به قرآن در سراسر جهان سایت اشتراک ویدئویی آپارات را فعال کرده‌ایم و هر شب گزیده‌ای از تلاوت‌های قاریان را به صورت فایل ویدئویی بر روی این سایت بارگذاری می‌کنیم تا مخاطبان مفاهیم قرآنی از ندای وحی بهره‌مند شوند.

منصوری اظهار کرد: برای اطلاح رسانی برگزاری این دوره مسابقات با اپراتورهای همراه اول و ایرانسل رایزنی شده تا از این طریق اطلاع رسانی گسترده‌ای انجام شود و در همین راستا همراه اول برای 15 میلیون نفر پیامک سه قسمتی در استانهای تهران – البرز و قم ارسال کرده است.

به گفته وی، ایرانسل هم برای 20 میلیون نفر اطلاع رسانی کرده‌است.

منصوری یادآور شد: اجرای طرح ملی ختم قرآن کریم از دیگر اقدامات این کارگروه است که در این راستا هر فرد تنها یک صفحه قرآن کریم را قرائت کند و تاکنون 10 دوره ختم قرآن انجام شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این هر شب مسابقه پیامکی با موضوع قرآن هم برگزار می‌شود و 31 نفر برنده هر کدام کارت هدیه به مبلغ یک میلیون ریال دریافت می‌کنند.

منصوری در بخش دیگر سخنانش از به کارگیری عکاس پانوراما برای اولین بار در این دوره مسابقات خبر داد و افزود: عکس‌های پانوراما از داخل و محیط اطراف سالن محل برگزاری مسابقات به صورت سی دی، نرم افزار و یا از طریق سایت سازمان اوقاف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی ارسال پیامک خبری و پخش زنده مسابقات از طریق سایت سازمان اوقاف به نشانی www.awqaf.ir را از دیگر فعالیت‌های این کارگروه نام برد.

مسابقات بین‌المللی قرآن خنثی کننده شبهات وهابیت علیه تشیع است

نماینده تهران با اشاره به اینکه دیپلماسی قرآنی منجر به گسترش ارزش‌های قرآنی در ارتباطات بین‌المللی خواهد شد، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بسیاری از شبهات سعودی‌ها و وهابیت علیه شیعیان به ویژه ایران اسلامی را خنثی می‌کند.

مصطفی رحماندوست نماینده تهران از دیپلماسی قرآنی به عنوان دیپلماسی رسمی یاد کرد و افزود: اگر کشوری بتواند نقطه تمرکز و توجه خود را زبان قرآن و رویدادهای قرآنی قرار دهد دیپلماسی در کنار گسترش ارتباطات بر مبنای ارزشهای قرآنی را در پی دارد.

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بدون شک دیپلماسی قرآنی در کنار انواع دیپلماسی ورزشی، ادبی، و علمی خیر و برکت را برای کشورها در پی‌خواهد داشت، افزود: برگزاری مسابقات و کنگره‌های قرآنی سراسر خیر برای کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تبلیغات سوء عربستان مبنی بر اینکه شیعه دارای قرآن تحریف شده است، افزود: بنده به عینه در سفر حج مشاهده می‌کردم که با صراحت عنوان می‌شد قرآن ایرانی ها تحریف شده است.

وی ادامه داد بنابر این وقتی ندای قرآن در ایران اسلامی به صدا در می آید تمام جهان و به ویژه کشورهایی که علیه ما تبلیغ می‌کند به عینه مشاهده خواهند کرد که ایران مروج و تبلیغ کننده مفاهیم قرآنی است.

به گفته این نماینده مجلس مسابقات بین‌المللی قرآن شبهات سعودی و وهابیت را خنثی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور خاطر نشان کرد: نباید تنها به فکر افزایش بودجه‌های قرآنی باشیم بلکه باید تمامی نهادها و ارگانها از جمله دستگاه‌های اجرایی توجه به قرآن را در بین کارکنان و مجموعه کاری خود تبلیغ و ترویج کنند.

وی ادامه داد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی برای بسیاری از کارها هزینه‌های کلان صرف می‌کند اما در خصوص مبانی قرآنی می گویند بودجه نداریم.

رحماندوست اضافه کرد: این مسائل برگرفته از ضعف ایمان است که مربوط به بودجه نیست.

وی به حفظ، تلاوت، و تفسیر قرآن کریم اشاره و بیان داشت: باید در زمینه گسترش مفاهیم قرآنی و تبیین داستانهای قرآن در بین جوانان و اقشار مختلف مردم اقدامات گسترده‌ خوبی صورت گیرد.

مسابقات قرآن کریم خنثی کننده توهمات تکفیری های آمریکایی است

نماینده تهران در مجلس گفت: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم ضمن ایجاد همبستگی در میان امت اسلامی، توهمات تکفیری‌های امریکایی علیه شیعیان را نیز از بین می‌برد.

احمد توکلی نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جهان اسلام در حال حاضر در شرایط حساسی به سر می برد، خاطر نشان کرد: عناصر تکفیری در جای جای جهان اسلام تلاش دارند بین مذاهب مختلف اسلامی تفرقه افکنی کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حرکت وحدت بخش در میان امت اسلامی به شمار می آید.

توکلی به ضرورت همبستگی به جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: از جمله دستاوردهای مهم این مسابقات خنثی شدن توطئه‌های دشمنان و وحدت هر چه بیشتر مسلمین است.

نماینده تهران با اشاره به اینکه این قبیل مسابقات اشاعه فرهنگ قرآنی در میان امت اسلامی است، بیان داشت: این قبیل گردهمایی ها و محافل قرآنی مسلمانان را به حفظ و آشنایی مفاهیم وحیانی کلام الله بیش از پیش نزدیکتر می کند.

توکلی تأکید کرد: در شرایطی که تکفیری های فاسد‌العمل دست به جنایت علیه شیعیان می زنند برگزاری این قبیل مسابقات ضمن ایجاد اتحاد در جهان اسلام، توهمات تکفیری های امریکای علیه شیعیان را خنثی می‌کند.

انتهای پیام

کد N310925

وبگردی