آفتاب

برگزاری همایش حزب همبستگی با عنوان "نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال "

برگزاری همایش حزب همبستگی با عنوان "نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال "

عضو شورای عالی حزب همبستگی ایران اسلامی از برگزاری همایشی تحت عنوان" نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال " در روز پنچشنبه 22 خرداد ماه سال جاری خبر داد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد سالاری با اشاره به این‌که احزاب به‌عنوان مهم ترین نهاد جامعه مدنی نقش بسزایی در عملیاتی کردن مبانی نظری گفتمان اعتدال دارند، اظهار کرد: شورای عالی حزب همبستگی پس از برگزاری چندین نشست تصمیم گرفت تا با برگزاری همایشی ملی، به تببین نقش احزاب در گفتمان اعتدال بپردازد.

دبیر همایش " نقش احزاب در تبیین گفتمان اعتدال " افزود : در این همایش ، برخی از مقامات دولتی ، دبیران کل احزاب، مدیران مسئول روزنامه ها ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، سفرا و تعدادی از شخصیت ها و فعالان سیاسی و مذهبی سرشناس کشورحضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: حزب همبستگی به عنوان یک حزب پیشگام در جریان اصلاحات ، تصمیم دارد با برگزاری این همایش ، تعریف دقیقتری از گفتمان‌ها و روش‌ها، ارائه کند تا بتوانیم به اتفاق نظر بیشتری برسیم و با توجه به نقش جریان اصلاحات در پیروزی گفتمان اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، گامی در جهت بالابردن زمینه مشارکت عمومی مردم در عرصه سیاسی برداریم.

محمد سالاری همچنین افزود: بنابر اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، گفتمان اعتدال تبلور فضای سیاسی متاثر از افراط و تفریط جریان‌های سیاسی در سال های گذشته در کشور است و با توجه به ترکیب تصمیم‌سازان اصلی ، دولت یازدهم به نوعی بروز و ظهور گفتمان دولت ائتلافی منصوب به آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک شخصیت فراجناحی بوده و افرادی نظیر ایشان و دکتر روحانی را می توان به عنوان طراحان این گفتمان تلقی کرد.

وی در ادامه گفت : با روی کار آمدن دولت یازدهم ، امید برای فعالیت بیشتر احزاب پدید آمده و حزب همبستگی هم در نظر دارد ، جدی‌تر و فعال‌تر از گذشته در این عرصه‌ها حضور داشته باشند.

محمد سالاری خاطر نشان کرد : باید از فرصت پدید آمده در عرصه اجرایی کشور استفاده و با تقویت فعالیت احزاب ، زمینه رابرای توسعه سیاسی بیشتر فراهم کرد. به خصوص حال که اهتمام نخبگان سیاسی در مسیر اعتدال وعقلانیت قرار گرفته است.

وی افزود : یکی از مهمترین اهداف این همایش ، ایجاد محیطی برای تبیین بیشتر گفتمان اعتدال و نقش احزاب در این زمینه است. چراکه تصور می کنیم هنوز از ظرفیت گفتمان اعتدال پدید آمده در کشور ، استفاده نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشارکت هدفمند و حداکثری مردم در عرصه سیاسی ، نیازمند فعالیت احزاب قدرتمند است ، خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه تحزب در ایران ، نیازمند تلاش بیشتر فعالان حزبی و نخبگان سیاسی است ، دولت هم باید زمینه لازم را برای توسعه سیاسی و فعالیت احزاب فراهم کند تا در یک تعامل دوسویه ، شاهد رشد فعالیت حزبی در کشور باشیم ، چراکه احزاب و گروه های سیاسی شناسنامه دار می توانند در شکل گیری دموکراسی و مردم سالاری دینی به صورت موثر ، نقش آفرینی کنند.

وی در پایان افزود : یکی از اهداف برگزاری این همایش مشخص کردن مرزبندی های بین این گفتمان به عنوان یک جریان سوم و گفتمان اصلاح طلبی و اصولگرایی و نیز میزان همپوشانی این گفتمان ها با یکدیگر است.

انتهای پیام

کد N310877

وبگردی