آفتاب

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمان: فضای کشور در حال باز شدن است

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمان: فضای کشور در حال باز شدن است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: به خاطر سیاست‌های دولت، فضا در حال باز شدن است و عقل گرایان از طیف‌های مختلف در حال متحد شدن و در اقلیت قرار دادن افراطیون هستند.

فرشید فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، اظهار کرد: رییس جمهور مولف کتاب بوده و کسی است که در وزارت ارشاد منتظر دریافت مجوز کتاب بوده و با تیغ سانسور آشناست. دولت یازدهم به دنبال پیاده کردن شعارهای رییس جمهور یعنی تدبیر، امید، عقل گرایی و اعتدال در عرصه فرهنگ و هنر است.

وی افزود: دولت مدیون مردم است و نمی‌تواند شعاری که براساس آن پیروز شده را اجرایی نکند و مردم منوط به اعتدال، به دولت یازدهم رای داده‌اند. ما نیز به عنوان اجزای دولت وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی خود می‌دانیم که شعار دولت را در جامعه پیاده کنیم. یکی از بخش‌های پازلی که به دست دولت سپرده شده حیطه مهم فرهنگ است و امیدواریم به خوبی به وظیفه مان عمل کنیم.

فلاح بیان کرد: پیاده کردن امید در عرصه فرهنگی به معنی گسترش روحیه نشاط و شادابی و کم کردن نظارت های غیرضرور و دست و پاگیر و در مجموع اصلاح فرآیند نظارتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: عقل گرایی به معنی حضور نخبگان در عرصه تصمیم گیری است و بنا داریم این سیاست‌های دولت را با همدلی جامعه فرهنگ و هنر پیش ببریم. دولت یازدهم برخاسته از جامعه فرهنگی هنری و نخبگان است.

فلاح بیان کرد: دولت، دولت عقل است و عقل می‌گوید رییس جمهوری که انتخاب شد، رییس جمهور همه هست.

وی درباره تقسیم رسانه‌ها به حامی و منتقد دولت افزود: این تقسیم بندی غلط است و با توجه به رویکرد دولت مبنی بر استقبال از نقد، اعلام می‌کنم همه کسانی که مجوز فعالیت دارند یا ندارند باید با شناسنامه حرف بزنند. همه کسانی که با شناسنامه حرف بزنند، می‌پذیریم، زیرا عاقلانه سخن می‌گویند و پاسخگو خواهند بود. تندروها با دولت دچار زاویه خواهند شد و شده‌اند. افراطی اصلاح طلب و افراطی اصولگرا با دولت اعتدال، مسئله دارند و آن را بر نمی‌تابند.

فلاح تصریح کرد: در فضای رسانه‌ای همه را به کار قانونمند دعوت می‌کنم و درخواست ما از همه مسوولان دولت این است که به رویکرد نقدپذیری عمل کنند. مطالبه گری و نقد متعهد و قانون مند باید تقویت شود. مرز، قانون است و کسانی که بی شناسنامه کار می‌کنند، حتی اگر دولت را حمایت کنند، اشتباه است.

وی بیان کرد: مدیران و دست اندرکاران باید بدانند که دولت، دولت راستگویان است، در غیر این صورت می‌شود شعارگرایی. نباید مدیر کل با یک انتقاد به دادگاه شکایت و سعی کند منتقدان را حذف کند.

وی با بیان اینکه داد زدن روش اشتباهی است، تصریح کرد: از صدر انقلاب تاکنون افرادی بوده‌اند که با طیف‌های مختلف سیاسی کار کرده و آن را قبول داشته‌اند و این افراد در دوره جدید اعتدال گرایان هستند. اعتدال گرایان پیروی از ولایت فقیه را اصول‌گرایانه و توسعه سیاسی و فرهنگی و باز شدن فضای سیاسی را اصلاح طلبانه انجام می‌دهند. اعتدال یعنی اصلاح طلبی زیر سایه ولایت فقیه و در چهارچوب ولایت فقیه.

انتهای پیام

کد N310815

وبگردی