آفتاب

آمریکا دعوت از رامی حمدالله برای سفر به واشنگتن را تکذیب کرد

آمریکا دعوت از رامی حمدالله برای سفر به واشنگتن را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این مساله را تکذیب کرد که دولت آمریکا از نخست وزیر مکلف فلسطین برای سفر به واشنگتن دعوت کرده باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، "جن ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال روزنامه القدس در خصوص تایید یا رد خبر دعوت رسمی از رامی حمدالله، نخست وزیر مکلف فلسطین برای سفر به واشنگتن و این که آیا این دعوت به منزله به رسمیت شناختن دولت توافقی فلسطین است، تصریح کرد: من در حال حاضر اطلاعی از این درخواست ندارم.

زمانی که خبرنگار روزنامه القدس اصرار کرد که یک مسئول فلسطینی درخصوص دعوت از رامی حمدالله برای سفر به واشنگتن سخن گفته است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت: این اطلاعات اشتباه بوده و ما از رامی حمدالله برای سفر به واشنگتن دعوت نکردیم.

وی در ادامه گفت: این دولت در حال تشکیل است و ما منتظر تشکیل این دولت هستیم تا سپس نظر خود را در مورد آن بگوییم.

این مقام آمریکایی یادآور شد که واشنگتن برای تماس با هر دولت فلسطینی که حماس در آن حضور داشته باشد، شروطی گذاشته است که این شروط عبارت از "به رسمیت شناختن اسرائیل، دوری از تروریسم و پایبندی به توافق‌نامه‌های منعقد شده میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است".

پیشتر روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از یک مسئول فلسطینی گزارش داد که حمدالله در ماه ژوئن به واشنگتن سفر کرده و با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

روزنامه مذکور نوشت که دعوت از نخست وزیر دولت توافقی فلسطین نشانگر این است که دولت آمریکا از موضع سابق خود برای عدم تعامل با دولتی که حماس در آن حضور داشته باشد، منصرف شده است.

انتهای پیام

کد N310745

وبگردی