آفتاب

صدور حکم حبس برای رئیس‌جمهور مخلوع تونس و همسرش

صدور حکم حبس برای رئیس‌جمهور مخلوع تونس و همسرش

دادگاه تجدیدنظر در تونس رئیس جمهور برکنار شده این کشور و همسر وی و همچنین وزیر املاک سابق این کشور را به اتهام فساد مالی به زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، دادگاه تجدید نظر تونس زین‌العابدین بن علی،‌رئیس جمهور مخلوع تونس و لیلی طرابلسی همسرش و رضا قریرة، وزیر املاک سابق این کشور را به اتهام فساد مالی که مربوط به ساخت مدرسه بین‌المللی قرطاج است به چهار سال زندان محکوم کرد.

همچنین این دادگاه سمیرة خیاش، از دیگر وزیران نظام سابق این کشور را به دو سال حبس محکوم کرد و همه کسانی که در این قضیه محکوم شدند حق نامزدی یا شرکت در انتخابات را ندارند.

پیشتر کمیته مبارزه با فساد مالی و رشوه، به وجود فساد مالی در خصوص ساخت مدرسه‌ای که لیلی طرابلسی و سهی عرفات همسر رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 2007 با هم تاسیس کردند، اشاره کرد.

پیشتر دادگاه نظامی در استان "صفاقس" در جنوب شرقی تونس، زین العابدین بن علی را به حبس ابد محکوم کرد و همچنین برای مسئولان امنیتی کشور در خصوص پرونده قربانیان انقلاب‌ در شهر "الحامة" حکم زندان بین 10 الی 15 سال صادر کرد.

حکم‌های صادر شده در ماه گذشته انتقادهای بسیاری را در تونس در پی داشته است تا جایی که احزاب سیاسی و سازمان‌های جامعه مدنی از این حکم‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند و نگرانی‌ها در خصوص بازگشت شخصیت‌های نظام سابق به عرصه سیاسی کشور افزایش یافته است.

منصف مرزوقی رئیس جمهور تونس توصیه کرد که احزاب اعتراض‌های خود را نسبت به حکم‌های صادر شده به دادگاه مطرح کنند.

انتهای پیام

کد N310714

وبگردی