آفتاب

مادورو اقدام دولت آمریکا را تحسین کرد

مادورو اقدام دولت آمریکا را تحسین کرد

رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن تحسین مخالفت دولت اوباما با اعمال تحریم علیه کشورش گفت، این تحریم‌ها باعث می‌شدند تا کاراکاس هیات‌های دیپلماتیک خود را در آمریکا تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: این برنامه تحریم‌ها که از سوی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد اما مورد مخالفت سنا قرار گرفت باعث می‌شد تا کارکاس هیچ سفارتخانه‌ یا کنسولگری در آمریکا نداشته باشد.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی افزود: این مساله‌ای است که می‌خواهم از آن اجتناب کنم و خواستار بهترین روابط بر پایه احترام و ارتباط دائم با دولت آمریکا هستیم.

این سخنرانی مادورو در پاسخ به اظهارات روبرتا جاکوبسون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا بود که بار دیگر از سنا خواست تا علیه این لایحه رای منفی دهند. در متن این لایحه خواسته شده تا برای مقام‌های ونزوئلایی که در جریان موج اعتراضات این کشور متهم به نقض حققو بشر شده‌اند ویزا صادر نشود و دارایی‌های آن‌ها در آمریکا مسدود شود.

مادورو ادامه داد: با دقت و توجه کامل این اظهارات را مطالعه کردم و براساس حسن نیتی که دارم یک دیپلمات ارشد جدید در واشنگتن منصوب کرده‌ام.

مادورو و حامیانش بارها واشنگتن را به تلاش برای سرنگونی وی متهم کرده و آمریکا را مقصر تحریک اعتراضات کشورشان می‌دانند که دست کم باعث کشته شدن 42 تن شده‌ است.

خورخه رودریگرز، شهردار حامی مادورو کارکاس در چند روز گذشته اعلام کرد که کوین وایتیکر، سفیر آمریکا در کلمبیا در توطئه قتل مادورو دست داشته است.

این در حالی است که جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه این اتهام را بی‌پایه و اساس دانست.

مادورو گفت، دیپلمات‌ ارشد جدیدش در واشنگتن ماکسیمیلین سانچز آرولاز، سفیر پیشین ونزوئلا در برزیل است.

انتهای پیام

کد N310713

وبگردی