آفتاب
وزیر اطلاع رسانی سوریه:

حضور ملت در انتخابات پاسخی به توطئه گران است

حضور ملت در انتخابات پاسخی به توطئه گران است

تهران - ایرنا - ˈعمران الزعبیˈ گفت: به رغم تلاش های تروریست ها برای اختلال در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، ملت سوریه با مشارکت در این انتخابات بر توطئه های تروریست ها ˈخط بطلانˈ خواهند کشید.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الزعبی دیروز (جمعه) در مصاحبه با تلویزیون ˈالمنارˈ، از انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در تاریخ 3 ژوئن (13 خرداد) برگزار شود، به عنوان پیام آور خاتمه بحران در سوریه یاد کرد.

وی به حضور گسترده سوری های مقیم خارج در انتخابات ریاست جمهوری که چهارشنبه گذشته (7 خرداد) برگزار شد، اشاره کرد و یادآور شد که سوریه تمام شهروندانش را با آغوش باز می پذیرد و درها برای بازگشت همه سوری ها به وطنشان باز است.

الزعبی گفت: هدف از جنگ علیه سوریه سرنگونی دولت و نابودی توانمندی ها و از میان بردن نقش عربی، منطقه ای و بین المللی این کشور است و حامیان تروریسم به خاطر آن که ˈبشار اسدˈ (رییس جمهوری سوریه) از حاکمیت کشورش دفاع و به تقویت آن کمک می کند، با او مخالف هستند.

وی تاکید کرد: مطابق قوانین انتخابات و قانون اساسی سوریه، تشکیلات و کارمندان دولتی در تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری نقشی ندارند و رسانه های رسمی این کشور با تمامی نامزدها به صورت برابر رفتار می کنند.

این وزیر سوری با اشاره به این که نمایندگان و خبرنگاران بیش از 200 رسانه و 70 شبکه تلویزیونی اخیرا به منظور پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری، وارد سوریه شده اند، گفت: دولت تلاش می کند تا انتخابات کاملا عادلانه و آزاد و به دور از هر گونه خدشه برگزار شود.

الزعبی افزود: ممکن است تروریست ها تلاش کنند تا در روند انتخابات اخلال ایجاد کنند، اما ملت سوریه با انداختن آرای خود به صندوق ها به تروریسم پاسخ منفی خواهد داد و بر توطئه ها علیه کشور خط بطلان خواهد کشید.

ˈماهر عبد الحفیظ حجارˈ، ˈحسان عبدالله النوریˈ و بشار اسد در انتخابات آتی ریاست جمهوری سوریه با یکدیگر رقابت می کنند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه همچنین درباره انتصاب فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه گفت: نماینده آتی این سازمان باید منصف، بی طرف، واقع نگر و برخوردار از ملاک های اخلاقی باشد.

ˈخضر ابراهیمیˈ نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه هفته گذشته از این سمت کناره گیری کرد.

خاورم**9156**1651
کد N310676

وبگردی