آفتاب
خزعلی:

مردان و زنان جامعه اسلامی برای ترویج مفاهیم قرآنی بکوشند

مردان و زنان جامعه اسلامی برای ترویج مفاهیم قرآنی بکوشند

یک عضو مجلس خبرگان گفت: مومن حقیقی هرگز تقلب نمی‌کند و برای حفظ اسلام با تمامی قدرت‌ها می‌جنگند.

یک عضو مجلس خبرگان گفت: مومن حقیقی هرگز تقلب نمی‌کند و برای حفظ اسلام با تمامی قدرت‌ها می‌جنگند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله خزعلی در هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با موضوع «قرآن و تمدن اسلامی» که با حضور پژوهشگران و محققان ایران و 15 کشور جهان همزمان با سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: مطلبی برای حافظان قرآن دارم و آن این است که ابتدا باید تاریخ نزول قرآن را فرا بگیرید که این فایده‌های زیادی دارد.

وی ادامه داد: با حفظ کردن ترتیب نزولی آیات قرآن می‌بینیم که در 86 سوره مکی «یا ایها‌الذین امنوا» نیامده است و تمامی «یا ایهاالذین امنوها» در مدینه نازل شده است. سوره کافرون که هجدهمین سوره قرآن کریم است در مکه نازل شده است. در این سوره پیامبر با تمام مشکلاتی که داشت باز هم در ابتدای آیه «یا ایهاالکافرون» آمده یعنی اعتقاد و ایمان آنها از ته دل و قلبی نبوده است بلکه یک اعتقاد ظاهری داشته‌اند.

وی افزود: کسانی که مومن هستند باید برای پیامبر احترام و ارزش زیادی قائل باشند. مومن حقیقی هرگز تقلب نمی‌کند و برای حفظ اسلام با تمامی قدرت‌ها می‌جنگند. تمام قدرت اسلام بعد از جنگ بدر بوده است آن هم به دلیل ارزشی که یاران پیامبر در آن زمان به اسلام می‌دادند.

این عضو مجلس خبرگان افزود: در مدینه 89 سوره آمده که در آن 89 سوره «یا ایهاالذین امنوا» وارد شده و این نشان از آن دارد که در آن زمان افرادی که در مدینه بودند اعتقادشان بالاتر بود. بهترین جلسه برای من جلسات حفظ قرآنی است و مردان و زنان جامعه اسلامی باید در راستای حفظ و ترویج مفاهیم قرآنی بکوشند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از 35 نفر از کسانی که آثار علمی آنها برگزیده شده بود توسط آیت‌الله خزعلی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی، حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی، لاله افتخاری، رئیس سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام و المسلمین الهی‌زاده و خرمشاهی تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N310645

وبگردی