آفتاب

تبلیغات همه پرسی استقلال اسکاتلند آغاز شد

تبلیغات همه پرسی استقلال اسکاتلند آغاز شد

تهران-ایرنا- دولت اسکاتلند دوران طولانی تبلیغاتی 16هفته ای برای برگزاری همه پرسی استقلال در این کشور را آغاز کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری بی بی سی، فصل نوینی از همه پرسی استقلال انگلیس با آغاز تبلیغات برای برگزاری این همه پرسی از امروز آغاز می شود.

رای دهندگان اسکاتلندی 18 سپتامبر (27 شهریور) برای پاسخ آری یا خیر به استقلال اسکاتلند به پای صندوق های رای می روند. اما پیش از اینکه پای صندوق های رای بروند 16 هفته فرصت دارند تا به مناظره ها و تبلیغات رادیویی، تلویزیونی از هر دو طیف موافق و مخالف استقلال مکتوب گوش داده و نظرهای آنها را بخوانند تا تصمیم بگیرند.

از آنجایی که احزاب مختلف اجازه تبلیغ برای این انتخابات را دارند، قانون سقف هزینه های آنها را تعیین کرده است. حزب ˈاس ان پیˈ اسکاتلند می تواند یک میلیون و 344 هزار پوند و احزاب سبز و دیگر احزاب طرفدار استقلال 150 هزار پوند هزینه کنند.

حزب کار اسکاتلند 831 هزار و محافظه کار 399 هزار لیبرال دموکرات های اسکاتلند 204هزار پوند برای تبلیغات هزینه می کنند. هزینه های بیشتر از میزان تعیین شده می تواند قانون تلقی شده و بر این اساس کمیسیون انتخاباتی می تواند به آن رسیدگی کند.

سن شرکت در انتخابات 16 سال است و واجدان شرایطی که می خواهند در رای گیری شرکت کنند باید تا دوم سپتامبر (11 شهریور) ثبت نام کرده باشند.

نتایج روز بعد از برگزاری انتخابات یعنی 19 سپتامبر اعلام می شود، اما اگر تا شش هفته بعد شکایتی از روند برگزاری صورت بگیرد مقامات قضایی ان را پیگیری می کنند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N310615

وبگردی