آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سوریه/1

ورود هیئت رسانه‌ای ایران به دمشق/ حال و هوای پایتخت در آستانه انتخابات

ورود هیئت رسانه‌ای ایران به دمشق/ حال و هوای پایتخت در آستانه انتخابات

هیئت رسانه ای جمهوری اسلامی ایران برای پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری سوریه وارد دمشق شد.

به گزارش خبرنگاران اعزامی خبرگزاری مهر به دمشق، این هیئت امروز در جریان دیدار از مراکز رای گیری با شماری از شهروندان سوری گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش با وجود تهدیدهای گروههای تروریستی داعش، جبهه النصره و ارتش آزاد برای جلوگیری از برگزاری آرام انتخابات سوریه، ملت سوریه با شرکت در کارناوال های شادی با به دست گرفتن عکس و پوستر بشار اسد رئیس جمهور سوریه، آمادگی خود را برای شرکت در این انتخابات که آن را سرنوشت ساز توصیف کردند، اعلام کردند.

در مناطق ابورمانه،المزه ، المالکی، میدان امویین، البرزه، و البرامکه پوسترها و بنرهای زیادی در پشتیبانی از بشار اسد در سرتاسر میادین و خیابان ها نصب شده است.

پخش سرودهای ملی و آهنگهای حماسی در حمایت از بشار اسد و نیروهای مسلح از سراسر شهر دمشق به گوش می رسد و جوانان سوری با پخش تصاویری از بشار اسد مردم را به حضور پای صندوقهای رای تشویق می کردند.

در خیابان ابو رمانه که یکی از مراکز مهم شهر دمشق محسوب می شود طیفهای مختلف سوریه، از مسیحی ، مسلمان و دروزی دوشادوش یکدیگر سرود ملی را سر می دهند و با خواندن اشعاری حماسی این انتخابات را پایانی بر بحران 37 ماهه سوریه می دانند.

بنابراین گزارش، اوضاع شهر دمشق کاملا عادی است اما صدای انفجارهای مهیبی از حومه شهر دمشق به ویژه در مناطق الزبدانی ، قطنا و یرموک ، جرمانا، داریا و زینبیه به گوش می رسد.

خبرنگار اعزامی خبرگزاری مهر در تماس با مقامات سوریه کسب اطلاع کرد که عوامل گروههای تروریستی در آستانه برگزاری انتخابات تلاش می کنند تا از طریق استقرار چندین دسته خمپاره و موشک انداز در اطراف دمشق این شهر را مورد حمله قرار دهند تا از حضور مردم پای صندوقها جلوگیری کنند.

این مقامات تاکید کردند که نیروهای مسلح با استفاده از شیوه های مختلف نبرد شهری این گروههای تروریستی را از حومه دمشق بیرون می رانند تا زمینه برگزاری یک انتخابات آرام و سالم را فراهم کنند.

قرار است هیئت رسانه ای جمهوری اسلامی ایران با برخی از مقامات سوری درباره سازوکارهای برگزاری این انتخابات در نقاط مختلف سوریه به ویژه در حمص درعا دیرالزور، الرقه، حماه و لاذقیه دیدار و گفتگو کنند.

کد N310494

وبگردی