آفتاب

پاکستان از آتش باری مرزبانان ایران خبر داد

پاکستان از آتش باری مرزبانان ایران خبر داد

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز شنبه ادعا کردند: مرزبانان ایران با حملات خمپاره ای و تیراندازی بخشی از منطقه مرزی ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان را زیر آتش گرفتند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از منابع نظامی نوشتند: آتشباری نیروهای مرزی ایران بامداد امروز 12کیلومتر در داخل خاک پاکستان واقع در بخش مرزی ˈپنجگورˈ در نزدیکی نقطه صفر مرزی میرجاوه صورت گرفت که با واکنش متقابل نیروهای پاکستانی روبرو شد.

روزنامه اردو زبان ˈجنگˈ دراین خصوص گزارش داد: نیروهای ایرانی از سلاح نیمه سنگین استفاده کرده و سه گلوله خمپاره نیز به داخل خاک پاکستان شلیک کردند که این حادثه تلفات جانی نداشت.

این روزنامه می افزاید: مرزبانان ایرانی بار دیگر قوانین مرزی را نقض کردند اما نظامیان پاکستان پاسخ دادند.

روزنامه ˈنوای وقتˈ چاپ شهر لاهور نیز نوشت: پست امنیتی مرزبانان پاکستان در دو کیلومتری محل اصابت گلوله های شلیک شده خمپاره توسط نیروهای ایرانی قرار داشت.

مطالب روزنامه های پاکستانی در مورد تیراندازی نیروهای مرزبان ایرانی در حالیست که همین منابع یک هفته قبل اذعان کردند نیروهای پاکستان توان کنترل مرزهای خود و جلوگیری از نفوذهای غیرقانونی از جمله فعالیت قاچاقچیان انسان را ندارند.

روزنامه پاکستانی ˈجنگˈ روز جمعه گذشته نوشت: نیروهای مرزبان ایران در پایانه ˈمیرجاوهˈ 9 تبعه پاکستانی را که به جرم ورود و اقامت غیرقانونی بازداشت شده بودند، به مسوولان مرزی ایالت بلوچستان پاکستان تحویل دادند.

اتباع پاکستانی برای یافتن کار و یا سفر به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس با ورود غیرقانونی به ایران سعی در رسیدن به دروازه های دیگر کشورها را دارند.

پیشتر نیز روزنامه اردو زبان ˈاکسپرسˈ پاکستان نیز گزارش داده بود که نیروهای مرزبانی ایران در پایانه میرجاوه 14 تبعه پاکستانی را که به جرم ورود غیر قانونی به کشورمان بازداشت شده بودند، به مسوولان مرزی پاکستان تحویل دادند.

گروه های قاچاق انسان در این منطقه اقدامات خطرناکی را در انتقال مهاجرین غیرقانونی به آن سوی مرزها بکار می گیرند و گاه با حبس چندین نفر در اتومبیل های عبوری و یا در قسمت بار کامیون ها، باعث ایجاد خطرات جدی برای مسافران می شوند.

عوامل تروریست نیز بهمن ماه گذشته با نفوذ از مرز مشترک پنج مرزبان ایرانی را ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل کردند.

آساق ** ا.ر ** 275 **
کد N309991

وبگردی