آفتاب

انتقاد جیمز ماتیس از چارچوب زمانی خروج سربازان آمریکایی از افغانستان

انتقاد جیمز ماتیس از چارچوب زمانی خروج سربازان آمریکایی از افغانستان

رئیس سابق فرماندهی مرکزی آمریکا با انتقاد از برنامه‌های رئیس جمهوری آمریکا درباره باقی ماندن نزدیک به 10 هزار سرباز این کشور در افغانستان در پایان 2014 و خروج کامل آن‌ها در پایان 2016، گفت: این برنامه تنها باعث قوت گرفتن مجدد طالبان در افغانستان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، فرمانده سابق فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: اعلام خبر کاهش سربازان آمریکایی و تعیین تاریخ برای خروج سربازان از افغانستان پیامی واضح به متحدان ایالات متحده است مبنی بر اینکه واشنگتن به صورت کامل به تعهداتش در مقابله با طالبان عمل نکرده است. چرا آمریکا باید عرصه را برای دشمن مهیا کند؟

وی افزود: ما می‌خواهیم امید دشمن را برای دستیابی به پیروزی از طریق خشونت از میان ببریم. اما هم اکنون با برنامه زمان‌بندی خروج نیروها از افغانستان امید پیروزی به دشمن داده‌ایم.

این نخستین باری نیست که ژنرال ماتیس در مقابل ایده اعلام علنی برنامه خروج سربازان آمریکایی از افغانستان می‌ایستد و مخالفت خود را اعلام می‌کند.

در ژوئیه 2013 نیز وی در نشست امنیتی Aspen گفت که هیچ‌گاه به دشمنان نگویید که می‌خواهید چه کاری را انجام دهید.

پس از پایان عملیات گسترده نظامی آمریکا در پایان 2014 در افغانستان، حضور آمریکا در افغانستان تنها به چند پایگاه اصلی خلاصه خواهد شد که از جمله آن پایگاه‌ها می‌توان به پایگاه هوایی بگرام اشاره کرد که در قندهار قرار دارد.

انتهای پیام

کد N309974

وبگردی