آفتاب
مدیر شبکه جهانی عدالت:

امام خمینی (ره) الگوی ایستادگی مقابل دیکتاتورها است

امام خمینی (ره) الگوی ایستادگی مقابل دیکتاتورها است

کوالالامپور – ایرنا – رییس گروه شهروندان بین المللی و مدیر شبکه جهانی عدالت در مالزی، امام خمینی (ره) را الگوی ایستادگی مقابل دیکتاتورها دانست و گفت: انقلاب ایران یک انقلاب سیاسی براساس آموزه های اسلامی است و محدودنکردن این انقلاب به یک مذهب خاص نشانه جامع نگری امام راحل است.

ˈمحی الدین عبدالقادرˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید با الگوگیری از اندیشه امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی ایران را محدود به مذهب خاصی نکرد و اتحاد را مدنظر قرار داد، مقابل زورگویان ایستادگی کنند.

وی گفت: محدودکردن مسائل جهان اسلام و نداشتن نگاه جامع به مسایل می تواند باعث شکافی شود که امروز در جهان اسلام ایجاد شده است.

رییس گروه شهروندان بین المللی تصریح کرد: شکست کشورهای اسلامی در حل مساله فلسطین و آزادسازی مسجد الاقصی که همواره نگرانی مسلمانان بوده به خاطر ضعف امت اسلامی در عدم اتحاد است.

به گفته وی، تاریخ نشان می دهد برخی از کشورهای عربی قصد دارند بین کشورهای اسلامی تفرقه بیندازند که عربستان سعودی سردمدار این کشورهاست.

مدیر شبکه جهانی عدالت در مالزی تصریح کرد: برخی از کشورها از جمله عربستان با حمایت آمریکا از بیداری اسلامی که امام خمینی (ره) آغازگر آن است هراس دارند و با تلاش برخی از همراهان خود درپی ایجاد موانعی هستند تا از وقوع بیداری اسلامی جلوگیری کنند.

محی الدین عبدالقادر گفت: کشورهایی که بیداری اسلامی را در تضاد با منافع خود می بینند در تلاشند با هر اقدامی از جمله افراطی گری مذهبی سد راه بیداری اسلامی شوند.

وی افزود: تفکرات سلفی ها که ریشه در سیاست دارد و آمریکا نیز از آنها حمایت می کند در حال نفوذ در برخی کشورهاست. برای نمونه سال گذشته در اندونزی برخی شیعیان مورد حمله قرار گرفتند و رسانه های مالزی نیز چندی پیش مقابل شیعیان جبهه گیری کردند.

رییس گروه شهروندان بین المللی در ادامه گفت: مخالفان بیداری اسلامی که به خوبی می دانند قیام های اخیر خاورمیانه الگویی از انقلاب اسلامی ایران است هدف نهایی خود را مقابله با این انقلاب قرار داده اند.

وی گفت: عربستان سعودی و آمریکا حوادث امروز سوریه را به غلط جنگ شیعه و سنی نام نهاده اند و برخی از رهبران مذهبی نیز آن را ناخواسته گسترش داده اند. ریاض و واشنگتن بدنبال آن هستند تا با ممانعت از فعالیت بشار اسد حکومت سوریه را ساقط کنند، حزب الله را که خط مقدم مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است ضعیف نمایند و از گسترش تفکرات فراگیر امام خمینی (ره) جلوگیری کنند.

این مالزیایی گفت: معدود افرادی از عمق این وقایع با خبرند. وجود افرادی با دید وسیع و بصیرت واقعی از نیازهای جامعه اسلامی است تا افراد بتوانند ضمن شکست دادن دشمنان اسلام، نیرنگ همراهان آنها را نیز خنثی کنند.

آساق**د.م**1611
کد N309906

وبگردی