آفتاب
موسی ابومرزوق:

تشکیل دولت وفاق ملی طی روزهای آتی/تمام اختلافات با فتح از بین خواهد رفت

تشکیل دولت وفاق ملی طی روزهای آتی/تمام اختلافات با فتح از بین خواهد رفت

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اعلام اینکه دولت وفاق ملی طی روزهای آتی تشکیل خواهد شد اظهار داشت که تمام اختلافات با فتح از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، موسی ابومرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و مسئول پرونده آشتی ملی فلسطین روز گذشته پیش بینی کرد که دولت وفاق ملی فلسطین طی روزهای آتی متولد شود.

وی در گفتگو با خبرنگاران در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه با اعلام این خبر افزود: دولت وفاق ملی روز دوشنبه یا سه شنبه تشکیل شود. ابومرزوق اظهار داشت تمام اختلافات با جنبش فتح از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: همه با تصدی وزارت امور خارجه از سوی ریاض المالکی مخالف هستند و در صورتی که ابومازن بر ابقای مالکی در وزارت خارجه اصرار بورزد، حماس این موضوع را مانعی بر سر راه تشکیل دولت تلقی نخواهد کرد.

موسی ابومرزوق گفت: حماس هرگز با ادامه همکاری امنیتی فلسطین با مسئولان اشغالگر اسرائیل موافقت نخواهد کرد و حماس توافقنامه ای را امضا کرده است که هماهنگی امنیتی با صهیونیستها را لغو می کند.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: آمریکا ابومازن را تحت فشار قرار داد تا وزارت امور اسرا حذف و هیئتی مستقل و وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین جایگزین آن شود.

کد N309815

وبگردی