آفتاب

واكنش آشنا به اظهارات سيداحمد خاتمي

واكنش آشنا به اظهارات سيداحمد خاتمي

مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری در پاسخ به اظهارات ديروز سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران گفت: دیدگاه رییس جمهوری درباره اهداف و وظایف فرهنگی دولت با بسیاری از عالمان و سیاستگذاران کشور همسو است.



حسام الدین آشنا در پاسخ به اظهارات روز جمعه سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت در صفحه فیس بوک خود نوشت: اظهارات آقای خاتمی، بیان عمومی دلواپسی‌های بخشی از جامعه متدین است؛ بدون شک تفسیر اول ایشان از سخنان ریاست‌جمهوری کاملا مطابق صواب است. دولت اسلامی هم موظف به تسهیل و تسریع تعالی اجتماع است، هم مکلف به کاهش زمینه‌های آسیب‌ها و مقابله با تهدیدات فرهنگی. دیدگاه رییس‌جمهوری درباره اهداف و وظایف فرهنگی دولت با بسیاری از عالمان و سیاستگذاران کشور همسو است اما ایشان ضرورت بازنگری انتقادی و آسیب‌شناسانه در مورد شیوه‌ها و آثار خواسته و ناخواسته اقدامات اجرایی و قضایی در مسایل فرهنگی را یادآوری می‌کنند.

وي ادامه داده است: وقتی کارآمدی فیلترینگ، پارازیت، راپل و گشت ارشاد را مورد پرسش قرار می‌دهد، نمی‌خواهد از محتوا و اهداف تلویزیون‌های ماهواره‌ای و سایت‌های فضای مجازی دفاع کند بلکه به دنبال راه‌های موثرتر، معقول‌تر و مقبول تر برای دفاع از هویت، حیثیت و کرامت مردم و به خصوص نسل جوان است. کاهش حضور و ظهور اندیشه و اقدام نظامی و انتظامی در مواجهه با این پدیده‌ها به معنای استقبال بیشتر از حضور فن‌شناسان، روانشناسان، جامعه‌شناسان، فرهنگ‌شناسان و ارتباطات شناسان در عرصه فضاهای رسانه‌ای نوین است.
کد N309774

وبگردی