آفتاب

رحماندوست: از اهداف انقلاب مرد عمل ساختن بود

رحماندوست: از اهداف انقلاب مرد عمل ساختن بود

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه از اهداف انقلاب این بود که مرد عمل و متعهد تربیت کند، گفت: متاسفانه در دستیابی به این هدف چندان موفق نبوده‌ایم.

مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام (ره)، گفت: شخصیت امام یک شخصیت اخلاقی و نمونه عملی خودسازی بود اما امام هرگز به دیگران نمی‌گفت که من را ببینید بلکه همواره تاکید می‌کرد که من یک خدمتگزار هستم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف انقلاب این بود که برای تحقق آرمان‌ها افرادی ساخته شوند که از نظر اخلاقی انسان‌های وارسته‌ای باشند. امام نمونه کامل این خودسازی، قدرت و شجاعت در برخورد با قدرت‌ها و اعتلای اخلاق بود اما این را هم همواره به صورت غیرمستقیم بیان می‌کرد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با ابراز تاسف از اینکه آرمان ساختن مردان عمل چندان محقق نشده است، گفت: هر چند که در این زمینه افراد شاخصی از جمله خود رهبری یا برخی مسئولان و حتی افراد غیرمسئول را داریم اما این ساختن مردان عمل و افراد شاخص در کشور فراگیر نشده است مثلا اینطور نیست که بگوییم با 70 و چند میلیون جمعیت، یک میلیون انسان با چنین ویژگی‌هایی تربیت کرده‌ایم.

رحماندوست در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اگر یک بار دیگر به صحیفه امام نگاه کنیم اهداف انقلاب را بسیار بالا، جهانی و بین‌المللی می‌یابیم. اهداف انقلاب به گونه‌ای است که ایران تنها نقطه آغاز آن است. ایران پایگاهی برای تحقق آن اهداف بالاست اما در اصل نگاه امام به این انقلاب یک نگاه بین‌المللی و جهانی بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه اهداف بین‌المللی مورد نظر انقلاب ایران بوده است، گفت: با این وجود نوع طرح مسائل از طرف امام نه به صورت ایده‌آلیستی بود و نه اهداف به گونه‌ای تعریف شدند که بشود با سرعت به آنها دست یافت. اهدافی که برای انقلاب تعریف شده‌اند سطح بالا هستند و نمی‌شود در کوتاه مدت به آنها دست یافت اما اینگونه نیست که هرگز نتوانیم به آن اهداف دست پیدا کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پایه‌ریزی جمهوری اسلامی در ایران بخش عمده‌ای از تحقق هدف جهانی امام برای انقلاب بوده است، گفت: دستیابی به همه اهداف انقلاب سخت و طولانی است اما غیرممکن نیست.

انتهای پیام

کد N309753

وبگردی