آفتاب

شرق در یک نگاه

شرق در یک نگاه

«وزیر اطلاعات: دانشجو را باید قانع کنیم، نه ساکت» و «پایان سکوت در کانون توحید» عنوان هایی که در صفحه نخست روزنامه شرق روز شنبه مشاهده می شود.

این روزنامه تیتر یک را به سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر دانشجو را باید قانع کنیم، نه ساکت اختصاص داد و نوشت: سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در اجلاس معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه های سراسر کشور با بیان اینکه امنیت زیرساخت فرهنگ و اقتصاد جامعه است گفت: ایجاد امنیت در جامعه در پویایی فرهنگی و شکوفایی اقتصادی تاثیر گذار است. بنابراین اگر خواهان رشد و پویایی فرهنگی و اقتصادی جامعه هستیم باید امنیت جامعه را فراهم کنیم.

روزنامه شرق در خبری پایان سکوت در کانون توحید را بازتاب داد و نوشت: غلامعلی رجایی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از شرایط حاکم بر کشور در دولت های احمدی نژاد به بیان نکاتی درباره رفتار امام و شرایطی که امام در قید حیات بود پرداخت. وی با تاکید بر اینکه «باید بیش از آنکه الان هست قدر امام و راه ایشان را دانست» گفت: «امام(ره) عقیده داشت که همه مردم انقلاب کردند و باید همه سلایق در جامعه وجود داشته باشند.»

این روزنامه در تیتری خروج تدریجی کشور از رکود قابل لمس است پرداخت. حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی عنوان کرده که «امروز در کشور شاهد خروج تدریجی اقتصاد از رکود هستیم.» وی همچنین گفته که آثار حرکت به سوی رونق اقتصادی در کشور قابل لمس است.

ضرورت آزاداندیشی در دانشگاه و حوزه ها تیتر دیگر روزنامه شرق است. سیدحسن خمینی یادگار امام خمینی در دیدار با جمعی از معاونان و مدیران کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور که در حرم مطهر امام انجام شد، گفت: «معاونان فرهنگی دانشگاه ها علاوه بر توجه به هنجارهای عمومی باید به هنجارهای اختصاصی نیز توجه داشته باشند و نسبت به بالابردن آنها همت کنند. اینکه باید نماز بخوانیم، ایام شعبان زیارت بخوانیم؛ در ایام اعتکاف در مساجد معتکف شویم یا احترام بزرگ ترها را نگه داریم مختص مسجد، منزل و خیابان نیست. آنچه به لحاظ فرهنگی در دانشگاه ارزشمند به حساب می آید و می توان از آن به عنوان ارزش فرهنگی اختصاصی یاد کرد، آزاداندیشی فکری است.»

این روزنامه در خبری پایان میان پرده رییس جمهور غیرنظامی را برجسته کرد و ادامه داد: «کشور به عقب باز نمی گردد. اولویت من امنیت و ثبات کشور است و برای رسیدن به این اهداف جنگجویانی را انتخاب می کنم. مصر به دوران قبل از انقلاب 25 ژانویه برنمی گردد. مصر به جلو می رود.» اینها بخشی از سخنان «عبدالفتاح السیسی»، مرد نظامی پیروز در انتخابات مصر است؛ انتخاباتی بدون حضور کاندیدا هایی از احزاب برجسته لیبرال، سکولار و حتی اخوان المسلمین.
کد N309736

وبگردی