آفتاب

پژمان‌فر: فرهنگ فقط بخش ظاهری جامعه نیست

پژمان‌فر: فرهنگ فقط بخش ظاهری جامعه نیست

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان هفته گذشته مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس و تاکید ایشان بر موضوع فرهنگ، گفت: منظور ایشان یک نگاه کلان به فرهنگ و مفهوم فرهنگ به معنای جامع است.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عنوان کرد: این دید کلان در همه اموراتی است که به رفاه مردم، بینش مردم، سبک زندگی مردم، کار و اقتصاد مردم، تعاملات با گروه‌های مختلف و تعاملات بین‌المللی مربوط می‌شود. من فکر نمی‌کنم بیانات رهبری مربوط به محدوده خاصی از فرهنگ باشد. فرهنگی که ایشان مطرح می‌کنند همه ابعاد را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: منظور رهبری نگاه محدود به عرصه فرهنگ نیست؛ بلکه ایشان نگاه جامعی به فرهنگ دارند؛ هر چند بخش‌های مربوط به ظاهر جامعه هم اهمیت دارد و در مورد آنها کار فرهنگی باید صورت بگیرد؛ یعنی ما باید در بخش‌های ظواهر اجتماعی هم کارهایی انجام دهیم، اما انحصار ایجاد کردن در سخنان رهبری و اینکه بگوییم همه بحث‌ها در این یک حوزه خاص می‌گنجد، جفاست.

پژمان‌فر تاکید کرد: اگر فرهنگ را به معنای نگاه جامع و کلان در نظر بگیریم متوجه می‌شویم زیرساخت همه تحولات و انحطاطات فرهنگ است یعنی اگر فرهنگ مردم به سمت استقلال برود می‌توانیم بالاترین تحولات سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی را شاهد باشیم اما اگر در این مسیر ضعف داشته باشیم اتفاق دیگری می‌افتد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: نباید نگاه رهبری در ارتباط با مسائل فرهنگی محدود کنیم و بگوییم فرهنگ همین مطالب مختصری است که بعضی به آن اشاره می‌کنند.

انتهای پیام

کد N309728

وبگردی