آفتاب
پس از شرکت در هفدهمین اجلاس وزیران خارجه عدم تعهد

ظریف به تهران بازگشت

ظریف به تهران بازگشت

وزیر امور خارجه که برای شرکت در هفدهمین اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به الجزایر سفر کرده بود بامداد امروز (شنبه) به تهران بازگشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد جواد ظریف، ششم خرداد ماه برای دیدار با کاترین اشتون ، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، همراه با تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به استانبول سفر کرد.

ظریف دو دور در هتل چراغان استانبول با اشتون دیدار کرد. او در سرکنسولگری ایران در ضیافت شام کاری با اشتون نیز گفت وگویی انجام داد.

دو طرف در این سفر هشت ساعت درباره نحوه مدیریت مذاکرات آینده گفت وگو کردند و توافق کردند تا برگزاری نشست 26 خرداد، شست های کارشناسی و سیاسی در سطوح مختلف بنا به ضرورت میان دو طرف برگزار شود.

وزیر امو خارجه پس از آن برای شرکت در نشست وزیران خارجه جنبش غیرمتعهدها، وارد الجزایر شد.

وی پس از سخنرانی در افتتاحیه اجلاس، گزارشی از عملکرد 20 ماهه ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد را به وزیران خارجه کشورهای عضو و هیات های سیاسی شرکت کننده در این اجلاس ارایه کرد.

هفدهمین نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد با شعار «تقویت همبستگی برای صلح و پیشرفت» روزهای هفتم و هشتم خردادماه در کاخ ملت های الجزیره برگزار شد و با تصویب بیانیه ای به کار خود پایان داد.

ظریف در سخنرانی خود در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در موضوعات جهانی بویژه مبارزه با خشونت و افراطی گری و نیز موضوعات هسته ای برای شرکت کنندگان در این اجلاس تشریح کرد.

وزیر خارجه در حاشیه این سفر دیدارهایی با مقامات الجزایر و همچنین کشورهای شرکت کننده در این اجلاس داشت و با همتایان خود از کشورهای مختلف از جمله وزیران خارجه عمان، لبنان، اسپانیا، مصر، کویت، صربستان، اتیوپی و ونزوئلا رایزنی کرد.

حضور و سخنرانی در نشست مشترک جنبش عدم تعهد و گروه 77 از دیگر برنامه های رسمی سفر ظریف به الجزیره بود.

ظریف در این سفر ساختمان جدید سفارت ایران در این شهر را نیز افتتاح کرد و همچنین در یادمان شهدای استقلال الجزایر حضور یافت و با اهدای تاج گل یاد آنان را گرامی داشت.

انتهای پیام

کد N309705

وبگردی