آفتاب
عضو ائتلاف قانون فاش کرد؛

طرح قطر و ترکیه برای کارشکنی در برابر ماموریت رئیس جمهور آتی عراق

طرح قطر و ترکیه برای کارشکنی در برابر ماموریت رئیس جمهور آتی عراق

یک عضو مطرح ائتلاف دولت قانون از طرح مشترک قطر و ترکیه برای سنگ اندازی در برابر ماموریت رئیس جمهوری عراق در دوره آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد الصیهود فاش کرد طرح ترکیه و قطر برای آوردن شخصیتی که ماموریت ریاست جمهوری عراق را در برهه آتی مختل کند، شبیه آن چیزی است که در ریاست پارلمان رخ داد و سبب تعطیل شدن فعالیت آن در دوره گذشته شد.

وی که با المسله گفتگو می کرد، اظهار داشت طرح جدید ترکیه و قطر این است که شخصی را بیاورند تا مانع انجام ماموریت ریاست جمهوری شود، آنها شخصیت مشخصی را مد نظر دارند که در برابر ماموریت این موسسه سنگ اندازی کنند.

وی افزود طرح جدید ترکیه و قطر مشابه آن چیزی است که در هیئت رئیسه پارلمان رخ داد به طوری که اسامه النجیفی رئیس پارلمان، ایفای نقش قانونی و نظارتی و قانونگذاری این نهاد را مختل کرد.

الصیهود خاطر نشان کرد من ترکیه را به مانع تراشی در برابر نقش پارلمان و کارشکنی در برابر تصویب قوانین از طریق شخصیتهای وابسته به خود متهم می کنم، به طوری که بر برگزاری جلسات و نوع قوانینی که در دستورکار آن قرار می گیرد، سیطره دارد.

الصیهود روز پنجشنبه گفته بود اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق از صادرات نفت از منطقه کردستان و سرقت اموال مردم به خاطر نرنجاندن مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان و طمع ورزی به مناصب انتقاد نکرده است.

وزارت نفت دولت عراق هم از شکایت علیه وزارت منابع طبیعی منطقه کردستان به سبب صدور نفت بدون موافقت بغداد و همچنین شکایت قضایی علیه دولت ترکیه به سبب واردات نفت با وجود مخالفت دولت عراق خبر داده بود.

رسانه های عراق گزارش دادند دیدگاههای گروههای سیاسی عراق درباره اقدام دولت محلی منطقه کردستان عراق در صادرات نفت به ترکیه و اروپا بدون موافقت دولت مرکزی ضد و نقیض است به طوری که سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با سفیر ترکیه دیدار کرد که طی آن انتخابات پارلمانی اخیر عراق بررسی شد، اما موضوع قاچاق نفت عراق به ترکیه نادیده گرفته شد. دولت آمریکا هم مخالفت خود را با اقدام بارزانی در صدور نفت بدون موافقت دولت مرکزی عراق اعلام کرده است.
 

کد N309641

وبگردی