آفتاب

یک فعال دانشجویی: مجازات مفسدان اقتصادی، گزینشی نباشد

یک فعال دانشجویی: مجازات مفسدان اقتصادی، گزینشی نباشد

دبیرکل سازمان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد (سارا) گفت: قوه قضائیه باید تمام مفسدان اقتصادی را به اشد مجازات برساند و عده‌ای را به علت ارتباطشان با برخی سیاستمداران یا مقامات، معاف نکند.

حامد دل‌فاردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: برخورد با مفسدان اقتصادی به یک خواست عمومی تبدیل شده است و مردم به دقت روند بررسی و احکام پرونده‌های اقتصادی را دنبال می‌کنند و خواستار مجازات کسانی هستند که نظم اقتصادی را بر هم زده‌اند.

وی با بیان اینکه "مراجع قضایی بی‌توجه به اسم و رسم متهمان، پرونده‌ها را بررسی کنند"، افزود: درست است که آقای مه‌آفرید امیرخسروی اعدام شده است اما مردم توقع دارند دیگر کسانی که با او همدست بودند نیز مجازات شوند. اگر قوه قضائیه به اسم و رسم متهمان و روابط و جایگاه آنان در بررسی پرونده‌ها توجه کند، مردم بی‌اعتماد می‌شوند.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: مشخص کردن نوع حکم متهمان بر عهده دستگاه قضایی است و ما باید به آن اعتماد داشته باشیم. اما گاه دیده شده است که مفسدان اقتصادی توانسته‌اند از دست سیستم قضایی فرار کنند یا دوران محکومیتشان کوتاه‌تر از حد انتظار بوده است.

انتهای پیام

کد N309638

وبگردی