آفتاب

اعتراض‌ سودانی‌ها به بازداشت رهبر مخالفان این کشور ادامه دارد

اعتراض‌ سودانی‌ها به بازداشت رهبر مخالفان این کشور ادامه دارد

صدها معترض سودانی در خارطوم تجمع کردند و آزادی صادق المهدی، رهبر مخالفان را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، حدود 600 معترض سودانی بعد از نماز جمعه در خارطوم، پایتخت سودان تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی آزادی صادق المهدی، رهبر مخالفان را که دو هفته پیش دستگیر شده بود، خواستار شدند.

ده‌ها تن از نیروهای پلیس و دستگاه‌های امنیتی، تظاهرکنندگان را که در مقابل مسجد سید عبدالرحمان در منطقه ام درمان در خارطوم تجمع کرده بودند، محاصره کردند.

معترضان شعارهایی "ما با انسان‌های بد مذاکره نمی‌کنیم" و "صادق صدای ملت است" سر می‌دادند و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها شعار "انقلاب، انقلاب تا پیروزی" و "صادق المهدی را آزاد کنید" نوشته شده بود.

در این تظاهرات نیز مانند تظاهراتی که در سال‌های 2012 و 2013 برگزار شد هیچ درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس اتفاق نیفتاد.

تعدادی از این تظاهرکنندگان اعلام کردند تا زمانی که صادق المهدی آزاد نشود به تجمعات خود ادامه خواهند داد.

مقامات سودانی صادق المهدی را به جرم اهانت به دستگاه امنیتی سودان و اینکه وی نیروهای امنیتی را به خشونت علیه شهروندان غیرنظامی در منطقه دارفور متهم کرده بودند، بازداشت کردند.

قبل از اینکه عمر حسن البشیر، رئیس جمهور سودان صادق المهدی را از قدرت ساقط کند وی آخرین نخست وزیر دولت منتخب بود.

در پاسخ به دستگیری مهدی، حزب امة مشارکت خود را در جلسات گفت‌وگوهای ملی لغو کرد و از عمر حسن بشیر خواست تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور که قرار است در سال آینده میلادی برگزار شود تنش‌های ایجاد شده با حزب‌های سیاسی را برطرف کند.

حزب امة از طرفداران خود خواست تا همچنان به اعتراضات علیه دستگیری المهدی ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N309601

وبگردی