آفتاب
مصباحی مقدم تاکید کرد

بهره یری از توانمندی‌های ایران و آلمان جهت توسعه همکاری های دو کشور

بهره یری از توانمندی‌های ایران و آلمان جهت توسعه همکاری های دو کشور

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: توانمندی‌های ایران و آلمان بسیار بالاست که باید از آن ها در جهت توسعه همکاری های دو کشور بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،غلامرضا مصباحی مقدم با پیتر رامزآور رئیس کمیسیون اقتصاد و انرژی مجلس آلمان عصر روز چهارشنبه گذشته دیدار و گفتگو کرد.

مصباحی مقدم در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت مناسبات دو کشور گفت: در حافظه تاریخی مردم ایران هیچ سابقه استعماری از آلمان وجود ندارد و مناسبات دو کشور همواره خوب و رو به رشد بوده است.

وی خواستار توسعه ارتباطات دوستانه فیمابین در عرصه‌های مختلف به ویژه مناسبات پارلمانی شد و افزود: افزایش تعاملات پارلمانی نقش مهمی در گسترش همکاری‌های دوستانه دو کشور در موضوعات مورد علاقه دارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با ناکافی خواندن سطح کنونی مبادلات دو کشور گفت: توانمندی‌های ایران و آلمان بسیار بالاست که باید از آن ها در جهت توسعه همکاری های دو کشور بهره گرفت.

مصباحی مقدم در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 بر سرموضوع هسته ای گفت: مذاکره و گفتگو نقش مهمی در ایجاد نزدیکی میان دیدگاههای طرفین و دستیابی به توافق نهایی دارد.

پیتر رامزآور نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: توسعه همکاری با ایران در عرصه های گوناگون مورد توجه مجلس‌ آلمان قرار دارد و کمیسیون اقتصاد و انرژی از این روند حمایت می‌کند.

وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم در منطقه و جهان خواند و افزود: افزایش ارتباطات دوستانه ایران در عرصه‌های مختلف می‌تواند در شکوفایی اقتصادی دو کشور نقش موثری داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و انرژی مجلس آلمان در پایان این دیدار نسبت به گسترش مناسبات ایران و آلمان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با حمایت‌ پارلمان های دو کشور ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

کد N309547

وبگردی