آفتاب

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: انتخابات راهی برای پایان بحران کشور است

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه: انتخابات راهی برای پایان بحران کشور است

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه مردم این کشور برای اعلام مخالفت خود با تروریسم و کشتار رای می‌دهند، گفت: انتخابات ریاست جمهوری سوریه راه را برای پایان دادن به بحران کشور هموار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عمران زعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المنار، بر اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری راه را برای پایان دادن به بحران سوریه هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری براساس قانون اساسی و با مشارکت تمامی سوری‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: میزان مشارکت سوری‌های مقیم خارج در انتخابات بسیار خوب و بالا بوده و است.

زعبی خاطرنشان کرد: درهای سوریه به روی تمامی سوری‌هایی که در خارج حضور دارند، باز است و این افراد می‌توانند برای بازگشت به کشور خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: هدف جنگی که از سه سال پیش در سوریه آغاز شده است، از بین بردن سوریه و توانایی‌های مسئولان این کشور و همچنین نقش منطقه‌ای و بین‌المللی سوریه است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: حامیان تروریسم، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را نمی‌خواهند چرا که وی حامی و محافظ دمشق است و برای حفظ سوریه تلاش می‌کند.

وی عنوان داشت: مسئولان دولت نهایت تلاش خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به کار می‌گیرند تا هیچ گونه خللی در روند انتخابات به وجود نیاید و انتخاباتی شفاف و بر پایه دموکراسی برگزار شود.

زعبی اظهار داشت: گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند تا در امنیت و ثبات در زمان برگزاری انتخابات خلل ایجاد کنند اما اراده سوری‌ها نشان می‌دهد که در سوم ژوئن آتی هیچ شهروند سوری در خانه خود نمی‌ماند و همگی آن‌ها برای انتخاب رهبر آتی کشور خود و همچنین اعلام مخالف با تروریسم و توطئه به پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

وی از تمامی سوری‌ها خواست تا با رفتن به پای صندوق‌های رای، محبت و علاقه خود را به دمشق اعلام کنند.

زعبی در خصوص حضور یک میانجی‌گر جدید از سوی سازمان ملل در سوریه گفت: هرگونه میانجی‌گر جدید باید بی‌طرف باشد و در قبال بحران سوریه اقدامات مناسبی اتخاذ کند.

وی همچنین گفت: اخضر ابراهیمی، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه فردی بی‌طرف نبود بلکه تنها در پی تحقق اهداف و درخواست‌های آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه‌ای بود.

انتهای پیام

کد N309525

وبگردی