آفتاب
امیر اسماعیلی به مهر خبر داد:

جزییات متفاوت ترین رزمایش پدافندی کشور

جزییات متفاوت ترین رزمایش پدافندی کشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ع) با اشاره به اینکه رزمایش متفاوت راداری در سال جاری برگزار می‌شود افزود: تفاوت در این است که قبلا وقتی کشف و شناسایی انجام می‌شد زمان بیشتری صرف می‌شد و چند رادار خاص درگیر می‌شدند اما امروز رادار فکور و رسول تفاوتهای خاصی در کشف و شناسایی دارند که این تفاوتها در زمان رزمایش و میدان خودش را نشان می‌دهد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولین رزمایش متفاوت پدافند هوایی کشور که قرار است در سال جاری برگزار شود چه زمان و دارای چه تفاوتها و  ویژگیهایی است، گفت: زمان برگزاری این رزمایش را حداقل یک ماه قبل از برگزاری رزمایش به اطلاع عموم خواهیم رساند.

وی در مورد ویژگیهای منحصر بفرد این رزمایش نسبت به سایر رزمایش‌های سابق پدافند هوایی کشور نیز گفت: کار رادار کشف و شناسایی است لذا تفاوت در این است قبلا وقتی کشف و شناسایی انجام می‌شد زمان بیشتری صرف می‌شد و چند رادار خاص درگیر می‌شدند اما امروز رادار فکور و رسول تفاوتهای خاصی در کشف و شناسایی دارند که این تفاوتها در زمان رزمایش و میدان خودش را نشان می‌دهد.

سامانه فکور یک شبکه یکپارچه راداری است که به صورت هوشمند و مقاوم در برابر جنگ الکترونیک و حتی عملیات شیمیایی عمل می کند. این سامانه کاملا بومی،در فضای تحریمی ساخته شده است و به هیچ وجه با کدگذاری الکترونیکی قابل شنود دشمن نیست مضاف بر این سامانه رسول نیز صحنه نبرد را برای فرمانده عملیات تسهیل می کند و فرمانده نبرد فاصله دریافت تا دستورش به زیر 10 ثانیه تقلیل پیدا می کند که امروز خیلی از کشورهای صاحب سبک و صاحب صنعت آن را دنبال می کنند ولی ما با وجود تحریم ها و تهدیدها به این درجه از تکنولوژی دست یافتیم.

پیش از این فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در 23 فروردین سال 93 درباره رزمایش‌های سال قرارگاه پدافند هوایی اعلام کرد: برای سال 93 رزمایشی خاص در نظر گرفته شده است که مشابه هیچ کدام از رزمایش های برگزار شده پدافند هوایی تا کنون نیست و انشاءالله نتایج خوبی برای مجموعه ارکان دفاع هوایی کشور در پی خواهد داشت.

کد N309495

وبگردی